معرفی رژیم کم چری برای کاهش وزن و سایز

 معرفی رژیم کم چری برای کاهش وزن و سایز

رژیم های کم چرب

مانند رژیم های کم کربوهیدرات ، رژیم های کم چرب برای چندین دهه رایج بوده است.

به طور کلی ، رژیم کم چرب شامل محدود کردن مصرف چربی به 30 درصد از کالری روزانه است.

هدف برخی از رژیم های بسیار کم چرب و بسیار کم چربی ، محدود کردن مصرف چربی به کمتر از 10 درصد کالری است.

از همراهی شما سپاسگذارم برای دسترسی به سایر رژیم های غذایی برای کاهش وزن و سایز به بخش رژیم غذایی وبسایت ترفندامراجعه کنید

رژیم غذایی

نحوه عملکرد: رژیم های کم چرب میزان مصرف چربی را محدود می کنند زیرا چربی در مقایسه با دو درشت مغذی دیگرپروتئین وکربوهیدراتها ، تقریباً دو برابر کالری در گرم را تأمین می کند.

رژیم های بسیار کم چرب حاوی کمتر از 10 کالری از چربی است ، تقریباً 80 کالری از کربوهیدرات ها و 10 ازپروتئین تامین می شود.

رژیم های بسیار کم چرب عمدتا گیاهی هستند و گوشت و محصولات حیوانی را محدود می کنند.

کاهش وزن: از آنجا که رژیم های کم چرب میزان کالری دریافتی را محدود می کنند ، می توانند به کاهش وزن کمک کنند 

تجزیه و تحلیل 33 مطالعه شامل بیش از 73،500 شرکت کننده نشان داد که پیروی از رژیم غذایی کم چرب منجر به تغییرات کوچک امامرتبط در وزن و دور کمر می شود.

با این حال ، در حالی که به نظر می رسد رژیم های کم چرب به اندازه رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن در شرایط کنترل شده موثر هستند ، رژیم های کم کربوهیدرات موثرتر هستند.

ثابت شده است که رژیم های فوق العاده کم چرب ، به ویژه در افراد مبتلا به چاقی ، موفق هستند. به عنوان مثال ، یک مطالعه 8 هفته ای روی 56 شرکت کننده نشان داد که خوردن رژیم غذایی حاوی 7 تا 14 درصد چربی منجر به کاهش متوسط ​​وزن 14.8 پوند (6.7 کیلوگرم) شد.

سایر مزایا: رژیم های کم چرب با کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته مرتبط است. آنها همچنین ممکن است التهاب را کاهش داده ونشانگرهای دیابت را بهبود بخشند.

معایب: محدودیت بیش از حد چربی می تواند در طولانی مدت منجر به مشکلات سلامتی شود ، زیرا چربی نقش کلیدی در تولید هورمون ،جذب مواد مغذی و سلامت سلول ها دارد. علاوه بر این ، رژیم های غذایی بسیار کم چرب با خطر بالای سندرم متابولیک مرتبط هستند

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.