معرفی رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن و سایز

 معرفی رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن و سایز

رژیم های کم کربوهیدرات

رژیم های کم کربوهیدرات یکی از محبوب ترین رژیم ها برای کاهش وزن است. به عنوان مثال می توان به رژیم اتکینز ، رژیم کتوژنیک(کتو) و رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب (LCHF) اشاره کرد.

برخی از انواع کربوهیدرات ها را به شدت بیشتر از بقیه وزن را کاهش می دهند. به عنوان مثال ، رژیم های بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتو، این درشت مغذی را به کمتر از 10 درصد از کل کالری محدود می کند ، در حالی که برای سایر انواع 30 درصد یا کمتر است. از همراهی شما سپاسگذارم برای دسترسی به سایر رژیم های غذایی برای کاهش وزن و سایز به بخش رژیم غذایی وبسایت ترفندامراجعه کنید

رژیم غذایی

نحوه عملکرد: رژیم های کم کربوهیدرات مصرف کربوهیدرات را به نفع پروتئین و چربی محدود می کنند.

آنها به طور معمول پروتئین بیشتری نسبت به رژیم های کم چرب دارند ، که بسیار مهم است ، زیرا پروتئین می تواند اشتهای شما را مهارکرده ، متابولیسم بدن شما را حفظ کرده و توده عضلانی را حفظ کند.

در رژیم های بسیار کم کربوهیدرات مانند کتو ، بدن شما با استفاده از اسیدهای چرب به جای کربوهیدراتها ، انرژی خود را با تبدیل آنهابه کتون شروع می کند. این فرایند کتوز نامیده می شود.

کاهش وزن: بسیاری از مطالعات نشان می دهند که رژیم های کم کربوهیدرات می توانند به کاهش وزن کمک کنند و ممکن است موثرتر از رژیم های کم چرب معمولی باشند.

به عنوان مثال ، مرور 53 مطالعه شامل 68128 شرکت کننده نشان داد که رژیم های کم کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش وزنبیشتری نسبت به رژیم های کم چرب دارد.

علاوه بر این ، به نظر می رسد رژیم های کم کربوهیدرات در سوزاندن چربی های مضر شکم بسیار موثر هستند.

مزایای دیگر: تحقیقات نشان می دهد رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است عوامل خطر بیماری های قلبی ، از جمله سطح کلسترول بالاو فشار خون را کاهش دهد. آنها همچنین ممکن است سطح قند خون و انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشند.

معایب: در برخی موارد ، رژیم کم کربوهیدرات ممکن است سطح کلسترول LDL (بد) را افزایش دهد. پیروی از رژیم های بسیار کمکربوهیدرات نیز ممکن است دشوار باشد و در برخی افراد باعث ناراحتی گوارشی شود.

در موارد بسیار نادر ، پیروی از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم ممکن است باعث ایجاد وضعیتی شود که به نام کتواسیدوز شناختهمی شود ، یک وضعیت متابولیک خطرناک که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.