داروهای خانگی برای تسکین درد قاعدگی (بخش دوم)

 داروهای خانگی برای تسکین درد قاعدگی (بخش دوم)

ادامه‌ی بخش اول

3. اعمال حرارت

استفاده از گرما در نقاط شکم و کمر ممکن است درد را تسکین دهد. یک مطالعه در سال 2012 بر 147 زن 18 تا 30 ساله که دورهقاعدگی منظمی داشتند ، متمرکز شد ، نشان داد که یک حوله حرارتی در دمای 40 درجه سانتیگراد به اندازه ایبوپروفن موثر است.

اگر بطری آب گرم یا بالشتک ندارید ، دوش آب گرم بگیرید یا از حوله داغ استفاده کنید. یا می توانید پد گرمایی خود را بسازید:

دو تکه پارچه را بریده و به هم بدوزید و در قسمت بالا سوراخی بگذارید.

برنج نپخته را پر کنید و سوراخ را بدوزید.

مایکروفر را به مدت چند دقیقه در دمای دلخواه قرار دهید. بیش از حد گرم نکنید!

در صورت لزوم بگذارید سرد شود. یا پد خانگی خود را در یک حوله بپیچید تا انتقال حرارت کاهش یابد. در صورت لزوم استفاده مجددشود.

پریودی

4. پرهیز از غذاهای خاص

در دوران قاعدگی ، بهتر است از غذاهایی که باعث نفخ و احتباس آب می شوند اجتناب کنید. برخی از این خوراکی ها عبارتند از:

غذاهای چرب

نوشیدنی های گازدار

کافئین

غذاهای شور

کاهش یا حذف این غذاها می تواند به کاهش گرفتگی عضلات و کاهش تنش کمک کند. در عوض ، زنجبیل یا چای نعناع آرام بخش (بدونکافئین) یا آب گرم طعم دار با لیمو را امتحان کنید. اگر به قند نیاز دارید ، میوه هایی مانند توت فرنگی یا تمشک میل کنید.

5. افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی خود

این داروهای گیاهی حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد اسپاسم هستند که کارشناسان معتقدند می توانند انقباضات عضلانی و تورممرتبط با درد قاعدگی را کاهش دهند.

تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی

کورکومین ، یک ماده شیمیایی طبیعی در زردچوبه ، ممکن است به علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. در مطالعه ای که در سال2015 انجام شد ، 70 زن مورد بررسی قرار گرفتند که دو کپسول کورکومین را به مدت هفت روز قبل از قاعدگی و سه روز پس از قاعدگیمصرف کردند. شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در PMS را گزارش کردند.

احتیاط

همیشه اطمینان حاصل کنید که گیاهان و مکمل ها را از منبع معتبر خریداری می کنید زیرا این داروها تحت نظارت نیستند. در حالی کهاکثر این داروهای گیاهی عوارض جانبی کمی دارند ، قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت کنید.

برخی از گیاهان نیز ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کنند ، به ویژه اگر از دارو استفاده می کنید. اغلب این گیاهان ومکمل ها دستورالعمل خاصی برای دوره های قاعدگی ندارند.

ادامه‌ی بخش اول ( کلیک کنید)

از همراهی شما سپاس گذارم برای دسترسی به دیگر مطالب مراقبتی به بخش سلامت وبسایت ترفندا مراجعه کنید

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.