داروهای خانگی برای تسکین درد قاعدگی (بخش اول)

 داروهای خانگی برای تسکین درد قاعدگی (بخش اول)

چرا گرفتگی های قاعدگی اتفاق می افتد

معمولاً هنگام قاعدگی احساس ناراحتی در اطراف شکم ، کمر و ران می کنید.

در طول دوره قاعدگی ، ماهیچه های رحم منقبض شده و شل می شوند تا به از بین بردن پوشش داخلی کمک کنند. گاهی اوقات دچارگرفتگی عضلات می شوید که عضلات شما در محل کار هستند. برخی از زنان و دختران ممکن است تهوع ، استفراغ ، سردرد یا اسهالرا نیز تجربه کنند.

ادامه مطلب در بخش دوم ( کلیک کنید )

پزشکان مطمئن نیستند که چرا برخی از خانم ها قاعدگی دردناک را تجربه می کنند و برخی دیگر اینطور نیستند. اما برخی از عواملمرتبط با درد شدیدتر عبارتند از:

داشتن جریان خون شدید

داشتن اولین فرزند

زیر 20 سال بودن یا تازه شروع پریود

داشتن بیش از حد یا حساسیت به پروستاگلاندین ها ، هورمونی که بر رحم شما تأثیر می گذارد

عوامل دیگر شامل رشد در رحم ، اندومتریوز (رشد غیرطبیعی بافت رحم) و استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری است.

برای گرفتگی های خفیف تا موقتی ، برخی از داروهای خانگی می توانند به تسکین درد کمک کنند. نکاتی درباره تسکین سریع را بخوانیدو بیاموزید که چگونه می توانید به طور بالقوه درد را در چرخه بعدی خود کاهش دهید. همراه ترفندا باشید و برای دسترسی به دیگر مطالب مراقبتی به بخش سلامت وبسایت ترفندا مراجعه کنید

1.داروهای بدون نسخه

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی اولین داروی بدون نسخه برای تسکین درد است که برای درد قاعدگی و خونریزی شدید قاعدگیتوصیه می شود. شامل ایبوپروفن و ناپروکسن هستند.

این داروها به کاهش تولید پروستاگلاندین در بدن شما کمک می کند. و می توانند به کاهش درد کمک کنند.

پریودی

2. ماساژ با  روغن

ماساژ درمانی به مدت حدود 20 دقیقه می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.

یکی از مطالعات 2010 معتبر منبع 23 زن را با درد قاعدگی ناشی از آندومتریوز مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند که ماساژهادرد را بلافاصله و پس از آن به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ماساژ درمانی برای قاعدگی شامل فشار دادن نقاط خاصی است در حالی که دست های درمانگر در اطراف شکم ، پهلو و پشت شماحرکت می کند.

افزودن روغنهای اساسی برای ماساژ درمانی به روش آروماتراپی ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد.

مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد ، 48 زن را که دچار درد قاعدگی بودند به دو گروه تقسیم کرد: یک گروه کرم حاوی اسانس دریافتکردند ، در حالی که گروه دیگر کرم حاوی رایحه مصنوعی دریافت کردند.

گروهی که از روغنهای اساسی استفاده کردند ، کاهش قابل توجهی در میزان و مدت زمان درد تجربه کردند. در این مطالعه محققان ازترکیب اسطوخودوس ، مریم گلی و مرزنجوش استفاده کردند. می توانید یک روغن ماساژ معطر با ترکیبات مشابه بخرید یا خودتان آن راتهیه کنید.

شما همیشه باید اسانس خود را با روغن حامل رقیق کنید. به عنوان مثال می توان به روغن های گیاهی یا آجیل مانند روغن انگور یا روغنبادام شیرین اضافه کرد. غلظت مناسب یک قطره روغن ضروری در هر قاشق چایخوری روغن حامل است.

ادامه مطلب در بخش دوم ( کلیک کنید )

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.