طرز تهیه شیرینی مربایی مشهدی به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه شیرینی مربایی مشهدی به صورت مرحله به مرحله

شیرینی مربایی یکی از شیرینی های محبوب ایرانی است که مانند شیرینی نخودچی در عید نوروز برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ترفندا همراه باشید دستور ٣٢مدل شیرینی مخصوص عید در شیرینی پزی ترفندا

مواد لازم شیرینی مربایی
آرد قنادی ۲ و ¼ پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۱۵۰ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
مارمالاد یا مربا با طعم دلخواه

دستور پخت شیرینی مشهدی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مربایی آلمانی ابتدا کره و پودر قند را با داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن ۵ دقیقه می زنیم تا پوک و سفید رنگ شود. در ادامه تخم مغر و وانیل را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن می زنیم تا کاملا یکدست و مخلوط شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را دو مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید. مواد را نیاز نیست بیش از حد مخلوط کنیم، در همین حد که آرد با دیگر مواد یکدست شود کافی است.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که ورز دادن و مخلوط کردن بیش از حد خمیر باعث می شود که خمیر به روغن بیفتد که در این صورت شیرینی ها پس از پخت خشک می شوند. در ضمن این خمیر نیازی به استراحت ندارد و پس از آماده شدن خمیر به سراغ مرحله بعدی می رویم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس هر قسمت خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار می دهیم و با وردنه روی سطح کار پهن می کنیم. ضخامت خمیر با ۳ میلی متر باشد. حالا با قالب یا کاتر مورد نظرمان خمیرها را قالب می زنیم.

مرحله پنجم

حالا با یک سر ماسوره وسط نصف شیرینی ها را برش می زنیم و خارج می کنیم. در ادامه شیرینی را با کاغذ روغنی زیرشان داخل سینی فر می چینیم، توجه داشته باشید که هنگام انتقال شیرینی ها به سینی فر مراقب باشید که تغییری در شکل ظاهری شیرینی ها ایجاد نشود.

شیرینی مربایی مشهدی

مرحله ششم

فر را از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس شیرینی ها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. هنگام پخت از کنار فر تکان نخورید چون این شیرینی خیلی حساس است و زود خشک می شود.

مرحله هفتم

پس از قرار دادن در فر مراقب باشید که زیر شیرینی ها که کمی رنگ گرفت آنها را از فر خارج کنید و نگذارید زیاد قهوه ای شود چون شیرینی خشک می شود. پس از پخت صبر می کنیم شیرینی ها خنک شود سپس با مارملاد دلخواه بین شیرینی را پر می کنیم.

مرحله هشتم

برای بین شیرینی ها می توانید از انواع مرباها و مارمالادها به سلیقه خود استفاده کنید. پس از اینکه شیرینی ها آماده شد آنها را به وسیله پودر پسته یا هر چیزی دیگری به سلیقه خود تزیین می کنیم. این شیرینی را می توانید تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید

نکات پخت شیرینی مربایی

پخت شیرینی در توستر

برای پخت شیرینی در توستر باید آنرا از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۵۵ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود سپس یک کاسه آب جوشدر توستر قرار دهیم و شیرینی ها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در توستر یا فر برقی قرار دهیم تا آماده شوند.

پخت شیرینی بدون فر

برای پخت این شیرینی در تابه دو طرفه ابتدا تابه را روی حرارت قرار می دهیم و شعله پخش کن زیر تابه قرار می دهیم تا کاملا گرم شود سپس دو لایه کاغذ روغنی کف تابه می گذاریم و شیرینی را به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت بسیار ملایم در تابه قرار می دهیم تا بپزد.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.