چند راه‌حل عالی برای رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی و تبلت

 چند راه‌حل عالی برای رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی و تبلت

راهنمای رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی و تبلت هواوی و شیائومی: 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی با تبلت یا گوشی اندرویدی خود کار می‌کنید، ناگهان هرچه روی صفحه نمایش ضربه می‌زنید، زوم می‌کنید و…راه به جایی نمی‌برد و در واقع تاچ اسکرین گوشی یا تبلت شما واکنشی نشان نمی‌دهد؛ یا گاهی واکنش صحیح نشان نمی‌دهد، مثلاً شما حرف «پ» را فشار می دهید، اما حرف «ک» برای شما نشان داده می‌شود. گاهی هم لمس صفحه نمایش تأخیر دارد و یا حتی قسمتی از تاچ گوشی از کار افتاده است. در این شرایط این سوال پیش می آید که چرا لمس گوشی کار نمیکند ؟ در این مقاله قصد داریم راه‌حل‌هایی برای حل مشکل تاچ در تبلت و گوشی‌ها ارائه دهیم؛ با ما همراه باشیم.

علت کار نکردن تاچ گوشی هوایی و سامسونگ و شیائومی – چرا تاچ اسکرین تبلت یا گوشی جواب نمی‌دهد؟

روان بودن تاچ صفحه نمایش و عملکرد درست آن، یکی از ویژگی‌های لازم برای تبلت و گوشی‎‌هاست. هرگونه آسیب به صفحه نمایش مانند ضربه دیدن، خراشیدگی و…می‌تواند عملکرد تاچ صفحه نمایش را مختل کند، به طوری که کاربر مجبور شود صفحه نمایش و یا حداقل صفحه شیشه‌ای را که بر روی صفحه نمایش قرار دارد، تعویض کند.

بهترین روش برای محافظت از صفحه نمایش گوشی موبایل، استفاده از محافظ صفحه نمایش است. اگر چه این روش نیز مشکلاتی دارد؛ مثلاً ممکن است به دلیل استفاده از محافظ صفحه نمایش، یک حباب هوای بزرگ بر روی صفحه نمایش ایجاد شود که واقعاً آزار دهنده است؛ اما استفاده از آن تقریباً ضروری است. هر کاربر در زمان خرید گوشی قطعاً به خرید یک محافظ خوب برای نمایشگر آن نیز فکر می‌کند.

دلیل کار نکردن صفحه لمسی گوشی و تبلت هواوی و شیائومی

• دیجیتایزر تاچ اسکرین به خاطر ضربه جابه‌جا شده است.
• افتادن و ضربه دیدن گوشی ممکن است به کابل اتصال دیجیتایزر به مادربورد آسیب بزند که منجر به مشکلاتی در نمایشگر می‌شود و ممکن است دلیل کار نکردن صفحه لمسی گوشی باشد.
جالب است بدانید، آلودگی، گرد و غبار، مو و… می‌تواند عملکرد صفحه نمایش را مختل کند.
• هرگونه خراش و ترک‌ باعث کاهش حساسیت تاچ می‌شود.

چرا لمس گوشی کار نمیکند ؟

چند راه‌حل برای رفع مشکل از کار افتادن تاچ گوشی شیائومی وجود دارد:

• استفاده از محافظ صفحه نمایش.
• استفاده از کاورمحافظی که قسمت داخلی آن نرم باشد.
• از قرار دادن گوشی خود از سمت صفحه نمایش روی سطوح سخت اجتناب کنید؛ چراکه حتی ذره‌ای گرد و غبار باعث ایجاد خراش‌هایی در صفحه نمایش می‌شود.

همچنین نکات زیر برای گوشی‌‌های هوشمند مناسب است و به شما کمک می‌کند مشکلات مریوط به تاچ صفحه نمایش را برطرف کنید. ما این راهنما را برای همه تبلت‌های iOS ،Android یا Windows طراحی کرده‌ایم.

۱. چرا لمس گوشی کار نمیکند ؟ آزاد کردن فضای رم روشی برای کار نکردن لمس گوشی هواوی و شیائومی :

شاید بهترین نقطه برای شروع عیب یابی مشکل تاچ نمایشگر و بررسی دلیل کار نکردن لمس گوشی ، فراهم کردن مقدار رم بیشتر سیستم باشد. این کار ممکن است کمی طول بکشد؛ اما ارزشش را دارد.

در تبلت‌های اندرویدی روش‌های زیادی برای آزاد کردن فضای رم وجود دارد که پاک کردن حافظه کش اپلیکیشن‌ها و استفاده از اپلیکیشن‌هایی همانند Memory Booster یا Ram Optimizer از جمله این روش‌ها هستند. همچنین، چنانچه سرعت دستگاه اندرویدی شما کاهش یافته، با این ترفند می‌توانید دوباره سرعت آن را افزایش دهید.

 

در آیپدهای اپل نیز ممکن است مشکل صفحه نمایش با آزاد کردن فضای رم برطرف شود. در آیپدها این طورعمل کنید:

  1. روی دکمه هوم دوبار ضربه بزنید.
  2. هر برنامه غیر ضروری که نمی‌خواهید را ببندید.

با بستن اپلیکیشن‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید، فضای زیادی از رم آزاد می‌شود. این کار هم می‌تواند مشکل واکنش نشان ندادن صفحه نمایش به لمس کاربر را برطرف کند و هم سرعت تبلت را افزایش دهد.

برای آزاد کردن فضای رم در تبلت‌هایی با سیستم عامل ویندوز ۱۰، بستن تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های دسکتاپ قبل از باز کردن صفحه استارت می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. برای انجام این کار:

  1. کلیدهای WIN+TAB را همزمان فشار دهید تا تسک سوویچینگ برای شما نمایش داده شود.
  2. روی X هر برنامه‌ای که خواستید ببندید، ضربه بزنید.

و یا در برخی از نسخه‌ها ابتدا به بخش Modern task switching view رفته و سپس قبل از اینکه اپلیکیشن‌ها را ببندید، آنها را به صفحه اصلی بکشید (شما در صفحه اصلی می‌توانید با پایین کشیدن انگشت خود از بالا به پایین صفحه، تمام اپلیکیشن‌ها را ببندید).

 

۲. ریست کردن تبلت یا گوشی هواوی و شیائومی

 چند راه‌حل عالی برای رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی و تبلت

ریست کردن نیز یکی از راه‌حل‌های مشکل کار نکردن تاچ گوشی است. با ریست کردن بسیاری از اپلیکیشن‌ها بسته می‌شوند و به این صورت فضای زیادی از حافظه رم نیز آزاد می‌شود. لازم به ذکر است که نباید تبلت را فقط یک بار خاموش و روشن کنید و حتماً باید آن را ریست کنید.

 

برای ریست کردن دستگاه‌های اندرویدی:

• دکمه پاور گوشی را نگه دارید و سپس با گزینه Restart آن را ریست کنید.

برای آیپدها:

ابتدا تمام اپلیکیشن‌ها را ببندید.
• سپس دکمه sleep/wake را بزنید.
• پس از آن اسلایدر قرمز رنگی نمایش داده می‌شود که باید آن را از سمت چپ به سمت راست بکشید.
• چنانچه نتوانستید اپلیکیشن‌ها را ببندید، دکمه‌های sleep/wake و دکمه هوم گوشی را با یکدیگر به مدت ۵ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا لوگوی اپل با پس زمینه سیاه نمایش داده شود. پس از نمایش لوگوی اپل دکمه‌ها را رها کنید تا گوشی لود شود.

برای تبلت‌های ویندوز:

• ابتدا به منوی Charms رفته، سپس با دنبال کردن مسیر Settings > Power > Restart دستگاه خود را ریست کنند.
• چنانچه دستگاه شما فاقد این منو است، می‌توانید با نگه داشتن دکمه ویندوز و دکمه پاور تبلت برای چند ثانیه، آن را ریست کنید.

۳. استفاده از اپلیکیشن برای عیب یابی بخش‌های مختلفی از صفحه نمایش

وقتی که صفحه نمایش به لمس کاربر هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد، ممکن است مشکل از نمایشگر باشد. چنانچه تشخیص داده شود کدام قسمت از صفحه نمایش مشکل دارد، می‌تواند به متخصص تعمیر موبایل در رفع این مشکل کمک زیادی کند.

با استفاده از یک اپلیکیشن به راحتی می‌توان تشخیص داد که کدام قسمت از صفحه نمایش معیوب و کدام قسمت آن سالم است. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن ماشین حساب، بخش‌های مختلف صفحه نمایش را امتحان کنید و با استفاده از قابلیت چرخش خودکار صفحه نمایش، عملکرد آن را در تمام جهات مورد بررسی قرار دهید.

در ضمن با استفاده از یک اپلیکیشن نقشه و زوم کردن روی نقشه و یا کوچک و بزرگ کردن آن، می‌توانید عملکرد درست بخش‌های مختلف صفحه نمایش را بررسی کنید.

۴. کالیبره کردن صفحه‌نمایش

کالیبره کردن می‌تواند بسیاری از مشکلات صفحه نمایش لمسی را برطرف کند.

برای کالیبره کردن صفحه نمایش آیپد هیچ ابزاری وجود ندارد و اصلاً هیچ ابزاری هم برای این کار مورد نیاز نیست. اگر شما از دستگاه جیلبریک شده استفاده می‌کنید و فهمیده‌اید که صفحه نمایش، لمس و سوایپ‌های شما را اشتباه ثبت می‌کند. می‌توانید برای بی‌اثر کردن جیلبریک، آیپد خود را هارد ریست کنید.

در مورد گوشی‌های اندرویدی اپلیکیشن Touchscreen Calibration به شما کمک خواهد کرد.

۵. مراجعه به متخصص برای مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی و سایر گوشی های اندرویدی

در نهایت اگر هیچ یک از روش‌های بالا جواب نداد، به یک متخصص تلفن همراه مراجعه کنید و یا در نهایت صفحه نمایش گوشی یا تبلت خود را تعویض نمایید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت روز گوشی را مد نظر داشته باشید و بررسی کنید که آیا در صورت نیاز به تعویض می‌تواند مقرون به صرفه باشد یا خیر؟

آیا شما هم تاکنون با مشکل کار نکردن تاچ گوشی مواجه شده‌اید؟ از چه راه‌حل و روشی برای حل این مشکل استفاده کردید؟ چنانچه با راه‌حل دیگری آشنا هستید، در قسمت کامنت برای دوستانتان ثبت کنید.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.