طرز تهیه ته چین مرغ به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه ته چین مرغ به صورت مرحله به مرحله

ته چین مرغ یکی از غذاهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که بیشتر برای مهمانی ها و مجالس تهیه می شود. امروز با اموزش پخت این غذای خوشمزه در وبسایت ترفندا در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی هستیم ، اگر به دنبال یک رسپی کامل و امتحان شده از طرز تهیه ته چین مرغ هستید با ما همراه باشید.

ته چین مرغ مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
ماست چکیده ۱ لیوان
زرده تخم مرغ ۳ عدد
سینه مرغ ۲ عدد
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
گلاب ۱ قاشق چایخوری
پیاز ۱ عدد کوچک
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و خلال پسته به اندازه کافی

دستور پخت ته چین مرغ

مرحله اول

ابتدا گوشت مرغرا می شوییم سپس بدون آب داخل یک قابلمه مناسب می گذاریم و روی حرارت ملایم مرغ را کمی تفت می دهیم.در ادامه پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. آب مرغ که تبخیر شد کمی روغن مایع اضافه می کنیم و مرغ را کمی تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه به گوشت مرغ می افزاییم و حدود ۵ دقیقه دیگر مرغ را تفت می دهیم سپس یک لیوان و نصفی آب به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت مرغ به آرامی بپزد و فقط نصف لیوان آب داخل قابلمه باقی بماند.

مرحله سوم

بعد از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا کمی سرد شود سپس مرغ به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در همین مرحله آب مرغ را هم صاف می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

برنج را نسبت به نوع ان در آب و مقداری نمک می خیسانیم سپس یک قابلمه آب روی اجاق گاز قرار می دهیم و صبر می کنیم آب به جوش بیاید سپس مقداری نمک و روغن به آب در حال جوش اضافه کرده و در پایان برنج را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که برنج نیمپز شد انرا با آب سرد آبکشی می کنیم. سپس در یک ظرف جادار زرده های تخم مرغ را خوب می زنیم تا بافت شان به طور کامل باز شود. در ادامه مقداری گلاب به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و در اخر ماست را به همراه نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، زعفران دم کرده و آب مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس برنج آبکش شده را اضافه می کنیم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم. کف قابلمه ای که برای پخت ته چین در نظر گرفته ایم مقداری روغن مایع می ریزیم سپس نصف برنج را داخل قابلمه می ریزیم و با پشت قاشق در کف قابلمه فشرده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زرشک را به همراه مقدار خیلی کمی روغن مایع و شکر یک دقیقه تفت می دهیم. مرغ ریش ریش شده را به همراه نیم از زرشک روی لایه برنج می ریزیم و در آخر باقی مانده برنج ر روی مخلوط مرغ و زرشک می ریزیم و انرا با پشت قاشق فشرده می کنیم.

مرحله هشتم

در  آخر کره را چند قسمت می کنیم و روی قسمت های مختلف برنج می گذاریم. قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم ف حدود یک ساعت برای دم کشیدن برنج زمان لازم است. در آخر ته چین را روی دیس بر می گردانیم و با زرشک و خلال پسته تزیین می کنیم.

ته چین مرغ مجلسی

نکات طرز تهیه ته چین مرغ

طرز تهیه ته چین در فر

برای پخت ته چین در فر بهتر است از ظرف های مناسب فر مثل ظرف پیرکس استفاده کنید. برنج و مرغ را به صورت بالا در ظرف پیرکس فشرده کنید سپس کره را روی برنج پخش کنید و یک فویل بسیار نازک روی ظرف پیرکس بکشید. سپس ته چین را به مدت یک ساعت در فری که با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید تا اماده شود.

طرز تهیه ته چین مرغ برای ۲ نفر

در صورتی که می خواهید ته چین مرغ را برای دو نفر درست کنید کافیست اندازه مواد لازم را تغییر دهید. مواد لازم بالا برای ۴ نفر میباشد که با نصف کردن مقدار مواد بالا می توانید به اندازه دو نفر ته چین مرغ تهیه کنید..

ته چین مرغ و بادمجان

برای تهیه ته چین مرغ با بادمجان برای مقدار مواد این دستور ابتدا دو عدد بادمجان متوسط را به صورت آبپز یا سرخ شده آماده می کنیم، سپس بادمجان ها را به طور کامل له می کنیم و به همراه دیگر مواد ته چین تفت می دهیم و در ادامه مراحل بعدی را مثل دستور بالا دنبال می کنیم..

 

منبع:الا_فود

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.