چند قدم برای بهبود تنبلی چشم

 چند قدم برای بهبود تنبلی چشم

تنبلی چشم یا آمبلیوپی وضعیتی است که باعث ضعف بینایی ، معمولاً در یک چشم می شود. این بیماری از هر 100 کودک 3 نفر را مبتلامی کند.

افرادی که تنبل چشم دارند یک چشمشان قوی تر از چشم دیگر است ، زیرا مغز و چشم ضعیف ارتباط خوبی ندارند.

چشم ها و مغز شما باید با هم کار کنند تا بینایی ایجاد شود. برای فعال کردن این امر ، شبکیه شما سیگنال های عصبی را از پشتچشم به عصب بینایی می فرستد ، که سیگنال ها را به مغز منتقل می کند. در آنجا ، آنها به چیزهایی تعبیر می شوند که می بینید.

اگر یک چشم شما ضعیف تر از چشم دیگر باشد ، ممکن است مغز شما به چشم قوی تر احترام بگذارد و از دریافت سیگنال از چشمضعیف خودداری کند.

بدون درمان ، تنبلی چشم با گذشت زمان بدتر می شود. اما این بیماری قابل درمان است. در این مقاله ، ترفندا قصد دارد انواع مختلفدرمان های موجود برای این بیماری را مورد بررسی قرار دهد و بهترین نتایج را به اشتراک بگذارد برای دسترسی به دیگر مطالب مراقبتی به بخش سلامت وبسایت ترفندا مراجعه کنید

آیا می توان تنبلی چشم را اصلاح کرد؟

اعصاب و راه های ارتباطی که چشم ها را به مغز متصل می کند در دوران کودکی شکل می گیرد. به همین دلیل ، درمان تنبلی چشم اغلبدر افرادی که 7 سال یا کمتر هستند موثر است.

هرچه درمان زودتر شروع شود ، احتمال دستیابی به نتایج خوب بیشتر است. با این حال ، نتایج مثبت هنوز در نوجوانان ، تا حدود 17 سالگی قابل مشاهده است.

اگر چشم تنبلی دارید و بالای 17 سال سن دارید ، اجازه ندهید سن شما بازدارنده باشد. حتی بزرگسالان با تنبلی چشم اغلب می توانندبا درمان بینایی بهتری داشته باشند ، بنابراین ارزش دارد با پزشک خود در مورد گزینه ها صحبت کنید.

تنبلی چشم

گزینه های درمانی تنبلی چشم عبارتند از:

عینک اصلاح کننده و لنزهای تماسی

فیلتر بانگرتر

قطره چشم

آموزش

عمل جراحي

عینک اصلاحی یا لنزهای تماسی

تنبلی چشم گاهی به دلیل تفاوت دید در هر چشم ایجاد می شود. به عنوان مثال ، ممکن است یک چشم دور بین (دوربینی) یا نزدیک بین(نزدیک بینی) باشد. این باعث تفاوت بینایی بین هر چشم می شود. به این بیماری آمبلیوپی انکساری می گویند.

آستیگماتیسم یا منحنی نامنظم قرنیه در یک چشم نیز می تواند باعث تنبلی چشم شود.

این علل تنبلی چشم را اغلب می توان با عینک یا لنزهای تماسی برطرف کرد.

گرفتن نسخه

برای به دست آوردن این نوع عینک ، شما یا فرزندتان باید چشم های خود را توسط چشم پزشک مانند چشم پزشک یا اپتومتریست معاینهو ارزیابی کنید.

شما به نسخه ای برای عینک های اصلاحی احتیاج دارید و معمولاً می توانید از عینک های ساخته شده توسط اپتومتریست یا اپتیکاستفاده کنید.

هزینه

اگر بیمه درمانی با مزایای بینایی دارید ، هزینه لنزهای اصلاحی باید در پوشش شما لحاظ شود. با این حال ، ممکن است هنوز مجبوربه پرداخت مبلغ قابل کسر یا بیمه مشترک باشید.

هر شرکت بیمه از نظر پوشش متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که با ارائه دهنده خود تماس بگیرید ، بنابراین می توانید به بهترین نحوتعیین کنید که هزینه های جیبی شما چقدر خواهد بود.

اگر بیمه درمانی ندارید ، هزینه شما برای لنزهای اصلاحی بسته به منطقه جغرافیایی شما و نوع عینکی که خریداری می کنید متفاوتاست.

لنز چشمی

فیلتر بانگرتر

کودکانی که نمی توانند چشمان خود را تحمل کنند ، ممکن است نتایج مشابه یا مشابهی را با فیلترهای Bangerter دریافت کنند. اینفیلترها یک نوع پوشش مات هستند که در قسمت داخلی لنز عینک قرار می گیرد و روی چشم غالب قرار می گیرد.

فیلترهای Bangerter باید تمام وقت استفاده شوند. با بهبود علائم می توان آنها را از نظر چگالی و مات بودن در طول زمان تغییر داد. بههمین دلیل ، ممکن است بعد از بروز وصله ، به عنوان درمان ثانویه مفید باشند.

قطره چشم

از قطره های چشمی دارویی می توان برای تاری دید در چشم غالب استفاده کرد و باعث می شود چشم ضعیف بیشتر کار کند. داروییکه معمولاً استفاده می شود آتروپین است

آتروپین مردمک چشم را گشاد کرده و باعث تاری دید می شود. ممکن است روزانه چندین بار برای کاهش بینایی در چشم غالب استفادهشود و باعث شود تنبلی چشم سخت تر کار کند.

آموزش

بازیها و فعالیتهایی که برای به چالش کشیدن چشم ضعیف طراحی شده اند مفید بوده اند ، اما ممکن است برای اصلاح بینایی به عنوانیک درمان مستقل کافی نباشند.

ابزارهای آموزش چشم شامل انواع خاصی از بازی های رایانه ای یا آیپد و فعالیت هایی مانند جمع آوری پازل و کشیدن تصاویر است.

نشان داده شده است که آموزش با بازی های رایانه ای و ویدئوها در چندین مطالعه کوچک موثر است ، از جمله یکی از منابع 2016 مورداعتماد و دیگری از سال 2018. با این حال ، قبل از اینکه بتوان از آن به اندازه کافی برای استفاده بدون سایر روش های درمانیاستفاده کرد ، تحقیقات بیشتری لازم است. پوشیدن چشم چشمی

عمل جراحي

جراحی تنبلی چشم برای تنظیم طول یا موقعیت ماهیچه ای چشم انجام می شود. ممکن است در مواردی که آمبلیوپی ایجاد می شودمورد استفاده قرار گیرد:

چشم دوختن

افتادگی پلک

آب مروارید

راه حل های جراحی برای تنبلی چشم معمولاً برای اصلاح بینایی به استراتژی های بیشتری مانند وصله چشم نیاز دارد. از جراحی برایبهبود ظاهر زیبایی چشم نیز استفاده می شود. قطره چشم

از قطره های چشمی دارویی می توان برای تاری دید در چشم غالب استفاده کرد و باعث می شود چشم ضعیف بیشتر کار کند.

میزان موفقیت

میزان موفقیت این نوع جراحی به طور قابل توجهی متفاوت است ، از 30 تا 80 درصد.

خطرات

خطرات مربوط به این نوع جراحی شامل اصلاح بیش از حد یا زیر چشم است. همچنین حداقل خطرات معمول مربوط به هر نوع جراحیمانند عفونت وجود دارد.

عوارضی که ممکن است منجر به از دست دادن بینایی شود بسیار نادر است.

بهبود

زمان بهبودی در خانه چند روز تا یک هفته طول می کشد. در این مدت ، ممکن است اشک قرمز یا صورتی از چشم خارج شود. چشم نیزممکن است قرمز شود. درد خفیف و تورم قابل انتظار است.

آیا جراحی انکساری با لیزر می تواند تنبلی چشم را اصلاح کند؟

ممکن است از جراحی انکساری با لیزر برای بهبود آمبلیوپی خفیف یا متوسط ​​در کودکان و بزرگسالان استفاده شود.

تشخیص زودهنگام مهم است

تنبلی چشم اغلب در کودکان تشخیص داده نمی شود. این ممکن است منجر به از دست دادن بینایی شود.

اگر مشکوک هستید که شما یا فرزندتان تنبل چشم هستید ، مراجعه به پزشک مهم است. آنها می توانند گزینه های درمانی را طراحیکنند که به طور خاص برای حل مشکل اساسی طراحی شده است ، در وقت و احتمالاً بینایی شما صرفه جویی می کند.

منبع: ترفندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.