پیشگیری از بیماری التهاب روده

 پیشگیری از بیماری التهاب روده

چگونه می توان از بیماری التهابی روده پیشگیری کرد؟

نمی توان از علل ارثی IBD جلوگیری کرد. با این حال ، ممکن است بتوانید خطر ابتلا به IBD را کاهش دهید یا از عود بیماری جلوگیریکنید:

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی

ورزش منظم

ترک سیگار ، در صورت سیگار کشیدن

IBD می تواند ناراحتی ایجاد کند ، اما راه هایی وجود دارد که می توانید بیماری را مدیریت کرده و همچنان یک شیوه زندگی سالم وفعال داشته باشید.

از همراهی شما سپاسگذارم برای دسترسی به دیگر مطالب در حوضه سلامت به بخش سلامت وبسایت ترفندا مراجعه کنید

التهاب روده

غذای سالم برای سلامت روده

چه چیزی بخورم؟

آب قلم، آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوانی غذایی با منشاء باستانی است.

این ماده با جوشاندن آرام استخوان های حیوانات با گیاهان ، ادویه جات و سبزیجات ، به میزان دلخواه ، برای طعم و مواد مغذی بیشترساخته می شود.

آبگوشت قلم سرشار از کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن انسان و سایر اسیدهای آمینه و مواد معدنی است. تمرین به آرامی جوشاندناستخوان ها این مواد مغذی را استخراج می کند و به یک آبگوشت به راحتی هضم می شود.

در مطالعه ای در سال 2015 در Nutrition Journal ، مکمل کلاژن نشان داد که درد ، سفتی و عملکرد بدنی را در افراد مبتلا به آرتروزبه میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این نشان می دهد که آبگوشت غنی از کلاژن ممکن است برای کسانی که مبتلا به IBD هستند وآرتریت را به عنوان یک علامت اضافی تجربه می کنند مفید باشد.

در یک مطالعه موردی که به بررسی زخم مخاطی به جای التهاب روده می پردازد ، کلاژن و هیدرولیزات کلاژن (که کلاژن تجزیه می شود) به طور قابل توجهی خونریزی مقعدی و نشانگرهای التهابی را در موش ها کاهش می دهد. در واقع ، درمان های کلاژن بهتر از داروهایرایج IBD ، مسالامین ، عمل کرد.

شما می توانید آب استخوان را با روش های زیر مصرف کنید:

اضافه کردن آن به دستور العمل هایی که آبگوشت یا آبگوشت مورد نیاز است

از آن به عنوان مایع برای تهیه برنج استفاده کنید

این روزها پروبیوتیک ها یک کلمه پر سر و صدا هستند ، اما آنها دقیقاً چیست؟

در اصل ، پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در دستگاه گوارش زندگی می کنند و به تنظیم پاسخ های بدن و هموستاز ، حمایتاز عملکرد ایمنی سالم و موارد دیگر کمک می کنند.

با IBD ، التهاب ممکن است باعث ایمنی باکتری های روده شود ، به این معنی که آنها باعث واکنش ایمنی می شوند. این می تواند چرخهای را که با IBD اتفاق می افتد ، تشدید کند ، از جمله التهاب مزمن و محیط ناپایدار روده.

باکتری های پروبیوتیک ممکن است به کاهش تولید سایتوکاین های پیش التهابی کمک کنند ، پروتئین هایی که تا حدی مسئول ایجادالتهاب هستند.

تخمیر ، یک عمل قدیمی در حفظ غذاها ، باکتری های پروبیوتیک مفید طبیعی تولید می کند و غذاهای تخمیر شده را به راهی برای مصرفپروبیوتیک ها تبدیل می کند. حتی می توانید در خانه تخمیر تهیه کنید.

در حال حاضر ، مطالعات بیشتری در مورد استفاده از پروبیوتیک ها برای القای بهبودی در افراد مبتلا به بیماری کرون مورد نیاز است.

برخی از انتخاب های برتر برای غذاهای تخمیر شده عبارتند از:

کلم ترش

کیمچی

ماست

التهاب روده

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه ریشه ای است که هزاران سال است که از نظر تغذیه ای و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

طی چندین نسل ثبت شده است تا بسیاری از ناراحتی ها ، از جمله مشکلات گوارشی مختلف را بهبود بخشد. این اثر گرم کننده دارد وطعم کمی تند دارد.

SourceTrusted Source نشان داده است که زنجبیل می تواند در برابر تهوع و استفراغ موثر باشد و حتی به اندازه متوکلوپرامید ،دارویی که اغلب برای درمان تهوع استفاده می شود ، موثر است.

مطالعه ای در مجله اروپایی پیشگیری از سرطان نشان داد که زنجبیل ممکن است به جلوگیری از بیان نشانگرهای سرطان روده بزرگ درافرادی که قبلاً مستعد ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند ، کمک کند.

ابتلا به IBD خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد ، بنابراین این اثرات ضد التهابی زنجبیل را به یک غذای امیدوار کننده تبدیلمی کند.

خوشبختانه زنجبیل را می توان به چند روش مصرف کرد:

ریشه زنجبیل تازه را برای پختن یا مخلوط کردن آب میوه یا اسموتی خرد کنید

ریشه زنجبیل خشک شده را به غذاهای فصل اضافه کنید

نوشیدن چای زنجبیل ، خانگی یا با کیسه های چای زنجبیل

مصرف کپسول زنجبیل

ماهی چرب

ماهی ها ، به ویژه ماهی های روغنی مانند ماهی قزل آلا ، ساردین و ماهی خال مخالی ، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) هستند که فقط در غذاهای دریایی و جلبک ها یافت می شوند و ممکناست التهاب ایجاد کنند.

مبارزه با مزایا

مطالعات معتبر در مورد فواید ضدالتهابی اسیدهای چرب امگا 3 برای درمان و پیشگیری از IBD نتایج امیدوار کننده ای را نشان دادهاند ، اما برای تعیین میزان توصیه شده روزانه ، تحقیقات بیشتری لازم است.

اگر مكمل روغن ماهی را انتخاب می كنید ، مطمئن شوید كه مارك روغن ماهی خام و گرم نشده را با كیفیت مناسب آزمایش كرده اید تامطمئن شوید از سالم ترین مکمل ممكن استفاده می كنید.

افزودن ماهی به برنامه غذایی در طول هفته راهی عالی برای شروع مصرف بیشتر چربی های امگا 3 است. مزیت خوردن ماهی در مقابلمکمل این است که حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین مفید است.

بلوبری

زغال اخته به دلیل طعم شیرین آن می تواند آب نبات طبیعت نامیده شود ، اما دارای مزایای مفید برای سلامتی است.

رنگ آبی عمیق بلوبری به دلیل ترکیبات آنتوسیانین آنها است ، که یک آنتی اکسیدان است و با رادیکال های آزاد که می توانند به سلول هاآسیب برسانند ، مقابله می کند.

SourceTrusted Source نشان می دهد که بلوبری ضد باکتری و ضد التهاب است و از فعال شدن پروتئین های التهابی جلوگیری میکند.

همچنین مشخص شده است که بلوبری به کاهش سطح انسولین کمک می کند ، که باعث تولید کورتیزول کمتر و به نوبه خود ، التهاب کمترمی شود.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.