مادر و جنین در هفته دوازدهم بارداری

 مادر و جنین در هفته دوازدهم بارداری

مادر و جنین در هفته 12 بارداری

جنین در 12 هفتگی

تنها 12 هفته پس از آخرین قاعدگی، جنین به طور کامل تشکیل شده است. تمام اندام ها، ماهیچه ها، اندام ها و استخوان ها در جای خود قرار دارند و اندام های جنسی به خوبی توسعه یافته اند.

از این به بعد جنین باید رشد کند و بالغ شود.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

هنوز خیلی زود است که بتوانید حرکات کودک را احساس کنید، اگرچه حرکت آنها بسیار کم است.

هفته دوازدهم بارداری
هفته دوازدهم بارداری، در این مرحله از بارداری جنین به اندازه ی لیمو سبز است، وزنی حدود ١۴ گرم و قدی حدود ۶/٣ سانت دارد.

مادر در 12 هفتگی

ممکن است متوجه شوید که کمی یبوست دارید. همه افراد در بارداری دچار یبوست نمی شوند، اما نسبتاً شایع است و می تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود.

ممکن است هر از گاهی احساس درد یا گرفتگی معده داشته باشید. اینها معمولاً جای نگرانی ندارند و می توانند به دلیل یبوست، باد یا رشد رباط های شما با بزرگتر شدن رحم شما ایجاد شوند.

اما اگر درد معده دارید که از بین نمی رود، شدید است یا خونریزی یا علائم دیگر دارید، باید به ماما یا پزشک خود مراجعه کنید.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

چیزهایی که باید در مورد آنها فکر کرد

اطمینان حاصل کنید که در مورد تمام موارد بهداشتی که باید در دوران بارداری بدانید ، مانند ترک سیگار، اجتناب از الکل، ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی سالم، مطلع شده اید.

تست‌های غربالگری قبل از زایمان در بارداری برای بررسی اینکه آیا نوزاد شانس بیشتری برای داشتن یک وضعیت سلامتی مانند سندرم داون دارد یا خیر، ارائه می‌شود. این به شما بستگی دارد که آیا آزمایشات غربالگری انجام دهید یا خیر.

دریابید که غربالگری قبل از زایمان چیست و چه چیزی برای کمک به شما در تصمیم گیری بهترین گزینه برای شما انجام می شود.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

گاهی اوقات آزمایش های غربالگری قبل از زایمان چیزی را نشان می دهد که جنین شما شانس بیشتری برای داشتن یک وضعیت سلامتی دارد. اگر چنین باشد، از ماما یا پزشک خود راهنمایی دریافت خواهید کرد و آنها گزینه ها و مراحل بعدی را با شما در میان خواهند گذاشت.

می توانید در مورد جایی که می خواهید زایمان کنید فکر کنید.

مطالب بارداری هفته سیزدهم  بارداری

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.