طرز تهیه مربا به متفاوت و خوشمزه

 طرز تهیه مربا به متفاوت و خوشمزه

مربا با میوه‌های متفاوتی تهیه می‌شود، از اینرو تنوع بالایی در طعم دارد. مربای هویج، مربای آلبالو، مربای انار و مربای به از محبوب‌ترین انواع این خوراکی هستند.  طرز تهیه مربای به خوشرنگ نیاز به فوت و فن پیچیده‌ای نخواهد داشت و با رعایت کردن چند نکته ساده می‌توانید مربای به خوشرنگ خانگی خود را تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه مربای به با دستورهای مختلف از جمله مربای به ساده، مربای به با گردو، مربای به با عسل و… آشنا کنیم. میوه به خواص بسیاری دارد و شما با تهیه این مربا می‌توانید از این ویژگی‌های بسیار بهره‌مند شوید. با سایت آموزشی ترفندا همراه باشید. برای دسترسی به دستور تهیه مربا های خوشمزه و جذاب به بخش مرباوبسایت ترفندا مراجعه کنید

طرز تهیه مربای به

مواد لازم
میوه به ۱ کیلو‌گرم
شکر ۱ کیلو‌گرم
آب‌لیمو تازه ۱ قاشق چایخوری
هل، گلاب به میزان دلخواه
گردو خرد‌شده به میزان لازم

دستور تهیه:

  1. برای تهیه مربای به، ابتدا پس از شستشو و خشک کردن، میوه‌های به را به سایز دلخواه برش بزنید و درون ظرف مسی تا حدی که آب روی به‌ها را بگیرد روی آن آب بریزید و به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه بپزید. توجه داشته باشید که به‌ها نباید له شوند.
  2. سپس شکر را اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم حدود ۳ تا ۴ ساعت بسته به ضخامت به‌ها بپزید.
  3. برای چاشنی این مربا بسته به ذائقه خود می‌توانید از دانه‌های هل و یا گلاب بهره ببرید.
  4. برای فهمیدن این نکته که آیا شربت مربا به اندازه کافی قوام آمده است یا خیر می‌توانید یک قطره از شربت را داخل آب سرد بریزید، اگر تا ته لیوان رسید و از هم باز نشد یعنی شهد از قوام کافی برخوردار است.
  5. اگر رنگ مربا به رنگ دلخواهتان نزدیک بود ولی شربت آن به حد کافی قوام نداشت، می‌بایست در قابلمه حاوی مربا را باز کنید و اجازه دهید با حرارت متوسط آب اضافی آن تبخیر شود.
  6. در نهایت زمانی که شربت مربا قوام آمد و رنگ آن قرمز رنگ شد از یک قاشق چایخوری آب‌لیموی تازه و یا ۱/۸ قاشق چایخوری جوهر‌لیمو برای جلوگیری از شکرک زدن مربا استفاده کنید. توجه داشته باشید که جوشیدن بیش از حد باعث شکرک زدن مربا خواهد شد.
  7. وقتی مربا پخته شد، آن را در ظرف مورد نظر بریزید و توجه داشته باشید که ظرف کاملاً پر شود. سپس در ظروف را بگذارید و آن‌ها را برعکس کنید تا هوا خارج و در آن محکم بسته شود. بعد از خنک شدن، ظرف مربا را در یخچال بگذارید.

شما همچنین می‌توانید با میکس کردن به و اضافه کردن ۲ ورق ژلاتین به مواد زیر به راحتی مارمالاد به تهیه کنید. برای این منظور باید ورق ژلاتینی را در آب سرد نرم کنید و سپس به مواد اضافه کنید تا با گرمی خود مارمالاد در آن حل شود و در نهایت به مدت طولانی در فریزر نگه‌داری نمایید.

  • بهتر است مربای به را با به زرد و رسیده درست کرد، زیرا عطر قوی‌تری دارد.
  • برای آنکه مربا کیفیت بهتری پیدا کند، بهتر است شکر را چند ساعت (تقریباً ۱۰ ساعت) با تکه‌های میوه مخلوط کنید. به این مرحله شکرپاش کردن گفته می‌شود که برای بسیاری از مرباها از جمله مربای به کاربرد دارد.
  • برای ترد شدن تکه‌های میوه هرگز از آب آهک استفاده نکنید زیرا مصرف چنین مرباهایی برای افراد، به خصوص کودکان و زنان باردار خطرناک است.
  • برای تهیه مربای به می‌توانید از به رنده شده، خلال شده و یا خرد‌شده استفاده کنید. همچنین بسته به سلیقه خود می‌توانید از قالب‌های آلومینیومی و یا فشاری برای ایجاد طرح‌های مختلف استفاده کنید.
  • پوست کندن به برای تهیه مربا کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.
  • بهترین ظرف برای پخت مربای به، استفاده از ظروف مسی است. استفاده از ظروف مسی در تهیه مربای به، ارتباط مستقیمی با کیفیت و رنگ بهتر مربا خواهد داشت. همچنین استفاده از دم‌کنی در پخت این مربا نتیجه‌ای مطلوب خواهد داشت.
  • برای هم‌زدن مربا بهتر است از قاشق چوبی و یا استیل استفاده کنید.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.