طرز تهیه خورشت گوجه سبز مجلسی به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه خورشت گوجه سبز مجلسی به صورت مرحله به مرحله

خورش گوجه سبز یکی از خورش های خاص و خوشمزه ایرانی است که معمولا در فصل بهار درست می شود. این خورش خوشمزه طعمی ترش دارد و به همین دلیل برای کسانی که عاشق غذاهای ترش مزه هستند، یک گزینه بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گوجه سبز در ادامه با ترفندا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
گوجه سبز ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
نعناع ۱۰۰ گرم
جعفری ۴۰۰ گرم
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

خورشت گوجه سبز

طرز تهیه خورشت گوجه سبز

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا جایی که پیاز سبک و کاراملی شود. در ادامه مقدار زردچوه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر به همراه پیاز تفت می دهیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا گوشت را مانند خورش قورمه سبزی به صورت قورمه ای خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. زعفران هم اضافه می کنیم و گوشت را خوب تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند. حالا چند لیوان آب جوش اضافه می کنیم و به سراغ سبزی می رویم.

مرحله سوم

سبزی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به صورت جداگانه در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا سرخ شود. حالا سبزی را هم به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا گوشت و سبزی بپزند و خورش جا بیفتد.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب خورش کم شد و روغن انداخت در ۳۰ دقیقه پایانی گوجه سبز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا خورش آبش کمتر شود و روغن بیندازد سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه خورش گوجه سبز

طرز تهیه خورش گوجه سبز با مرغ

اگر مثل ما بخواهید این خورش را با گوشت مرغ درست کنید برای ۴ نفر باید ۴ تا تکه ران یا سینه اضافه کنید. روش پخت خورش تفاوتی ندارد فقط زمانی سرخ کردن مرغ ها حواس تان باید تمام قسمت های مرغ را سرخ کنید.

منبع:شف ندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.