آموزش پخت کیک هویج گردو سبک آمریکایی مرحله به مرحله

 آموزش پخت کیک هویج گردو سبک آمریکایی مرحله به مرحله

کیک هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید از آن به عنوان کیک تولد هم استفاده کنید، برای مشاهده این اموزش کیک پزی  در ادامه با ترفندا همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر
آرد قنادی ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۳ عدد
شکر سه چهارم لیوان
هویج ۲ عدد متوسط
گردو خرد شده نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
وانیل ۱ پنس

هویج

دستور پخت کیک هویج

مرحله اول

ابتدا روغن مایع را داخل کاسه ای می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا شکر حل شود و بعد تخم مرغ ها را ابتدا داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به مواد اضافه می کنیم و مجددا مواد را ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

هویج های رنده شده و وانیل را نیز اضافه می کنیم و با لیسک همگی مواد را مخلوط می کنیم.سپس بیکینگ پودر و دارچین را روی آرد می ریزیم و با قاشق زیر و رو می کنیم و کم کم مخلوط آرد را از الک رد می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس گردوها را نیز لابه لای اضافه کردن آرد به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را زیر و رو می کنیم.فر را  ۱۰ دقیقه زودتر روشن می کنیم و روی حرارت ۱۸۰ درجه قرار می دهیم و کف قالب را یا کاغذ روغنی قرار می دهیم و یا با قلمو چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مواد کیک را داخل آن می ریزیم و قالب را داخل فر می گذاریم تا به مدت تقریبا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بسته به نوع فر کیک بپزد.زمانیکه فر حجم دار شد و ۳۰ دقیقه از پخت آن گذشت می توانید یک عدد خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و سریع بیرون بیاورید.

مرحله پنجم

اگر از کیک به خلال نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده است و اگر چسبید یعنی هنوز به زمان دارد تا کامل بپزد.می توانید اگر دوست داشتید  ۱ دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا روی کیک نیز کمی تیره تر شود.کیک را از داخل فر بیرون می آوریم.

مرحله ششم

سپس اجازه می دهیم تا خنک شود و بعد از قالب خارج می کنیم.اگر کف آن کاغذ روغنی انداخته باشیم راحت تر زمان برگرداندن کیک بیرون می آید.کیک هویج آماده شده را با خامه فرم گرفته و یا انواع میوه و یا حتی پودر قند می توانید تزئین کنید.نوش جان

کیک هویج گردو

منبع:نکته چی

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.