معرفی کتاب ملت عشق از الیف شافاک

 معرفی کتاب ملت عشق از الیف شافاک

رمانی در رمان ، چهل قانون عشق دو داستان موازی را روایت می کند که یکدیگر را در دو فرهنگ بسیار متفاوت و هفت قرن در حالبازتاب نشان می دهند.

الا روبنشتاین چهل ساله یک خانه دار معمولی ناراضی با سه فرزند و یک شوهر بی وفا است ، اما هنگامی که او به عنوان خواننده در یکآژانس ادبی مشغول به کار می شود ، زندگی او به طور چشمگیری تغییر می کند.

اولین مأموریت او رمانی با عنوان کفر شیرین است کهدرباره شاعر قرن سیزدهم مولوی و معلم صوفی محبوبش شمس تبریزی است. نویسنده یک رمان نویس ناشناس اولین بار به نام عزیززهارا است که در ترکیه زندگی می کند. الا که در ابتدا تمایلی به تصاحب کتابی در مورد زمان و مکان بسیار متفاوت از کتاب خودشنداشت ، به زودی خود را مجذوب رمان و مرد نویسنده آن می کند ، که با او معاشقه ای با ایمیل شروع می کند. همانطور که می خواند ،او شروع به پرسیدن راه های زیادی می کند که برای یک زندگی معمولی عاری از اشتیاق و عشق واقعی پذیرفته است.

همراهان خوب ترفندا برای دیدن سایر کتاب های معرفی شده به بخش معرفی کتاب وبسایت ترفندا مراجعه کنید

کتاب ملت عشق

در مرکز رمانی که الا می خواند ، درویش برجسته ، سرگردان و در حال چرخش شمس تبریزی ، یک تحریک کننده عارف است که خردمعمولی و تعصبات اجتماعی و مذهبی را هرجا که با آن روبرو می شود به چالش می کشد. او در جستجوی همراه معنوی است که قراراست به او آموزش دهد.

هدف روح او این است که شاگردش ، مولویواعظی دوست داشتنی اما نسبتاً خود راضی ، غیر عرفانیرا بهیکی از شاعران بزرگ جهان ،صدای عشقتبدیل کند. مولانا دانش آموخته ای است ، اما خانواده و جامعه او از شمس به دلیلناراحتی شیوه زندگی ثابت خود ناراحت هستند. مولانا تحسین می شود ، حتی در جامعه خود نیز مورد احترام است و شمس باید او رافراتر از راحتی شیوه زندگی قابل احترام خود ، فراتر از رضایت کم عمق نفس ببرد.

در اصل ، هم مولانا و هم الا ، از طریق روابط خود با شمس و عزیز ، مجبور می شوند امنیت ظاهری زندگی خود را به دلیل عدم قطعیت ،سرمستی و دل شکستگی عشق زیر سوال ببرند و سپس آن را رها کنند. نه شمس و نه عزیز نمی توانند چیزی شبیه وعده خوشبختیپایدار ارائه دهند. چیزی که آنها می توانند ارائه دهند طعم اتحاد عرفانی ، عشق الهی است ، هماهنگی عمیقی است که هنگامی ایجادمی شود که خود کاذبکه برای برآوردن خواسته های جامعه برای احترام ساخته شده استریخته شود و خود واقعی پدیدار شود.

در طول راه ، شمس چهل قاعده عشق را ارائه می دهد ، حکمت اساسی صوفیانه که شمس هم موعظه می کند و هم تجسم آن را دارد. اومکرراً از قراردادهای اجتماعی و مذهبی سرپیچی می کند ، خود را در معرض خطر قرار می دهد و تمسخر و خشم اخلاق گرایانخودخواه و با معنای واقعی کلمه را که او را احاطه کرده اند ، کاهش می دهد. او از مولانا الهام می گیرد تا شاعر مورد نظر خود شود ،یکی از پرشورترین و عمیق ترین صداهای حکمت جهان. به همین ترتیب ، عزیزو داستان او درباره مولانا و شمساللا را القا می کندکه از ازدواج خارج شود که از نظر احساسی و روحی برای او خسته کننده شده است.

این یک داستان آسان نیست که الیف شافاک بگوید ، و نه یک داستان کاملاً شاد. به نظر می رسد او برای داشتن یک زندگی اصیل هزینههایی کرده است . اما ، همانطور که از رمان نشان داده می شود ، هزینه های زندگی نکردن بسیار بیشتر است.

درباره الیف شافاک

الیف شافاک در سال 1971 در استراسبورگ فرانسه متولد شد. او یک رمان نویس برنده جایزه و پرخواننده ترین نویسنده زن در ترکیهاست. منتقدان از وی به عنوان یکی از برجسته ترین صداهای ادبیات معاصر به دو زبان ترکی و انگلیسی یاد کرده اند. او همچنیننویسنده رمان حرامزاده استانبولی و خاطراتش ، شیر سیاه است. کتابهای او به بیش از سی زبان ترجمه شده است. الیف متاهل ودارای دو فرزند ، وقت خود را بین لندن و استانبول تقسیم می کند.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.