طرز تهیه کباب لقمه مجلسی به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه کباب لقمه مجلسی به صورت مرحله به مرحله

همانطور که مطمئنا می دانید کباب لقمه دو مدل مختلف دارد، مدل اول همان کباب کوبیده است که با حجم بزرگتری درست می شود و به کباب لقمه شهرت دارد و مدل دوم کباب لقمه سنتی و خوشمزه ایرانی است که یک کباب خانگی محسوب می شود و بیشتر به کباب هایی مانند شامی کباب و کتلت گوشت است. جالب است بدانید که کباب لقمه امروزه به حدی در بین ایرانیان به محبوبیت رسیده است که مغازه یا دکه های خیابانی مخصوص فروش این کباب در سراسر شهرهای کشور ایجاد شده است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت ترفندا همراه باشید.

کباب لقمه

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
تخم مرغ ۱عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زیره و روغن به مقدار کافی

دستور تهیه کباب لقمه

مرحله اول

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی اش را می گیری، سپس پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد سوخاری، جعفری و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

برای اینکه مایه کباب منسجم شود چند دقیقه آنرا با دست ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا کند. در ادامه یک سلفون روی کاسه می کشیم و انرا در یخچال قرار می دهیم. حدود ۲ ساعت صبر می کنیم تا گوشت به خوبی استراحت کند.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت استراحت کردف یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و گوشت را با دست به صورت لوله ای شکل می دهیم و در روغن سرخ می کنیم. پس از اینکه یک سمت کباب ها سرخ شد آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه کباب ها سرخ شد انها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در آخر کباب ها را به همرا پیاز و جعفری خرد شده و سس دلخواه سرو می کنیم. این کباب معمولا با نان پیتا سرو می شود.

منبع:نکته چی

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.