طرز تهیه پاستا پنه آلفردو با مرغ و پنیر به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه پاستا پنه آلفردو با مرغ و پنیر به صورت مرحله به مرحله

پاستا پنه آلفردو یکی از انواع پاستاهای خوشمزه و محبوب کشور ایتالیا است که در تمام جهان شناخته شده می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ترفندا همراه باشید.

پاستا پنه آلفردو با مرغ و پنیر

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا پنه ۱ بسته
سینه مرغ ۲ تکه
قارچ ۴۰۰ گرم
شیر ۱ لیوان
خامه صبحانه ۱ بسته
پنیر خامه ای ۱ لیوان
کره ۳۰ گرم
سیر ۴ حبه
پنیر پارمزان نصف لیوان
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن زیتون یا مایع به مقدار کافی

دستور پخت پاستا پنه آلفردو

مرحله اول

ابتدا استخوان های سینه مرغ را خارج می کنیم سپس با بیفتک کوب کمی می کوبیم تا نازک شوند. در ادامه ۲ عدد سیر را رنده می کنیم و به همراه مقدار نمک و فلفل سیاه به طور کامل روی تمام قسمت های گوشت مرغ ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه مقداری روغن زیتون یا روغن مایع به همراه ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو روی گوشت مرغ می ریزیم و مجددا روی گوشت مرغ ماساژ می دهیم. سپس روی درب ظرف سلفون می کشیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت مقداری روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم و سینه های مرغ را سرخ می کنیم تا دو طرفشان طلایی شود، سپس گوشت مرغ را از تابه خارج می کنیم و به صورت مورب برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا کره را به تابه اضافه می کنیم و قارچ های ورقه شده را به کره اضافه می کنیم. برای سیاه نشدن قارچ ها یک قاشق غذاخوری آبلیمو هم اضافه می کنیم. پس از اینکه قارچ را به خوبی سرخ کردیم آنها را کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

تابه را می شوییم یا یک تابه دیگر روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن یا کره داخل تابه می ریزیم، سپس سیرهای باقیمانده را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سیرهای را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر سیر بلند شود.

مرحله ششم

حالا پنیر خامه ای را به همراه خامه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم سپس شیر را اضافه می کنیمرا اجازه می دهیم سس روی حرارت کمی غلیظ شود. حالا مقدار نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و در اخر قارچ ها را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پاستا پنه را طبق دستور روی بسته در آب جوش می ریزیم تا کاملا نر و قابل مصرف شود، سپس به سس خامه و قارچ که هنوز روی حرارت ملایم است اضافه می کنیم. در اخر مرغ سرخ شده را به همراه پنیر پارمسان اضافه می کنیم و پاستا را با جعفری تزیین می کنیم.

منبع:چی شی

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.