مادر و جنین در هفته نوزدهم بارداری

 مادر و جنین در هفته نوزدهم بارداری

مادر و جنین در هفته 19 بارداری

جنین در 19 هفتگی

جنین شما کمی وزن اضافه می کند، اما هنوز چربی زیادی ندارد، بنابراین اگر اکنون می توانستید کودک خود را ببینید، کمی چروک به نظر می رسید.در هفته نوزدهم ، اولین موها روی سر جنین پدیدار می شود و رشد دستگاه تناسلی جنین دختر و پسر سرعت میگیرد.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

هفته نوزدهم بارداری
هفته نوزدهم بارداری، در این مرحله از بارداری جنین به اندازه انبه است.وزنی حدود ٢۴٠ گرم و قدی حدود ١۵ سانت دارد.

مادر در 19 هفتگی

ممکن است برای اولین بار در هفته 17 یا 18 بارداری احساس کنید که جنین شما حرکت می کند. اگر این اولین بارداری شماست، ممکن است بین هفته های 18 تا 20 بارداری متوجه اولین حرکات شوید.

در ابتدا احساس بال زدن یا حباب یا حرکت بسیار جزئی می کنید. بعداً نمی توانید حرکات را اشتباه بگیرید و حتی می توانید لگد زدن جنین را ببینید. اغلب، می توانید حدس بزنید کدام برآمدگی دست یا پا است.

هیچ تعداد مشخصی از حرکات جنین وجود ندارد. نکته مهم این است که با الگوی حرکات معمول جنین خود آشنا شوید. هنگامی که شروع به احساس حرکات جنین خود کردید، باید حرکت کودک خود را تا زمان تولد احساس کنید.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

اگر فکر می کنید جنین شما کمتر از حد معمول حرکت می کند یا در الگوی حرکات معمول جنینتان تغییری ایجاد شده است، فوراً با ماما یا واحد زایمان تماس بگیرید. جنین شما باید بررسی شود. از دستگاه‌های اسکن دستی خانگی (داپلر) استفاده نکنید، زیرا این دستگاه‌ها قابل اعتماد نیستند – حتی اگر صدای ضربان قلب را بشنوید، به این معنی نیست که جنین شما خوب است.

تغییرات هورمونی و برآمدگی شکم در حال رشد شما می تواند باعث درد در لگن یا باسن شما شود.

چیزهایی برای فکر کردن

پره اکلامپسی یک وضعیت بارداری است که می تواند مشکلاتی را برای شما و کودکتان ایجاد کند – علائم پره اکلامپسی را یاد بگیرید که باید مراقب آنها باشید.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

فهرستی از کارهای مفید را که باید در دوران بارداری انجام دهید و به آنها فکر کنید چاپ کنید .

مطالب بارداری هفته بیستم  بارداری

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.