مادر و جنین در هفته سیزدهم بارداری

 مادر و جنین در هفته سیزدهم بارداری

مادر و جنین در هفته 13 بارداری

جنین در 13 هفته

در جنین دختر تخمدان ها و در جنین پسر بیضه ها به طور کامل در داخل بدن جنین  رشد کرده اند و اندام های تناسلی در خارج از بدن او شکل می گیرند.

در جایی که بین پاها تورم وجود دارد، اکنون آلت تناسلی یا کلیتوریس رشد می کند، اگرچه معمولاً در این مرحله نمی توانید جنسیت جنین خود را در سونوگرافی تشخیص دهید. و باید تا هفته های بالاتر منتظر بمانید.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

هفته سیزدهم بارداری
هفته سیزدهم بارداری، در این مرحله جنین به اندازه لیموشیرین است، وزنی حدود ٣٠ گرم و قدی حدود ٧/۵ سانت دارد.

مادر در 13 هفته

اگر با حالت تهوع صبحگاهی احساس بیماری و خستگی کرده اید، احتمالاً در هفته ۱۳ یا ۱۴ بارداری احساس بهتری خواهید داشت.

ممکن است در این زمان افزایش میل جنسی را تجربه کنید، احتمالاً در نتیجه هورمون های بارداری یا افزایش جریان خون در ناحیه لگن. اگر این کار را نکنید کاملا طبیعی است.

هنگامی که رحم شما رشد می کند و به سمت بالا حرکت می کند، متوجه یک برآمدگی کوچک خواهید شد. اگر در چند ماه گذشته تمایل بیشتری به ادرار کردن داشته اید، به این دلیل است که رحم شما به مثانه شما فشار می آورد. و دچار تکرر ادرار می شوید.

در صورت مشاهده درد هنگام ادرار کردن به پزشک مراجعه کنید. عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) می‌توانند در بارداری اتفاق بیفتند، و درمان سریع آن‌ها برای کاهش خطر عفونت کلیه مهم است.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

چیزهایی برای فکر کردن

به شما توصیه می شود بین هفته های 16 تا 32 بارداری واکسن سیاه سرفه خود را بزنید.

مطالب بارداری هفته چهاردهم  بارداری

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.