طرز تهیه مربا زنجبیل با پرتقال خوشمزه و جذاب

 طرز تهیه مربا زنجبیل با پرتقال خوشمزه و جذاب

نوعی طرز تهیه مربای زنجبیل با پرتقال هم وجود دارد که طعم متفاوتی به مربای زنجبیل می‌دهد. این نوع مربا همراه با پرتقال تهیه می‌‌شود. طعم ترش پرتقال همراه با تندی زنجبیل بسیار خوشمزه می‌شود. طرز تهیه مربای زنجبیل با پرتقال نسبت به سایر دستورهای پخت آن متفاوت است. در این دستور پخت مقدار کمتری زنجبیل استفاده می‌شود. با سایت آموزشی ترفندا همراه باشید. برای دسترسی به دستور تهیه مربا های خوشمزه و جذاب به بخش مرباوبسایت ترفندا مراجعه کنید

دو عدد پرتقال را پوست می‌کنیم و تکه تکه می‌کنیم. آن‌ها را داخل قابلمه می‌ریزیم و 3 پیمانه آب اضافه می‌کنیم. سپس از ان که آب به جوش آمد و پرتقال‌ها نرم شد، 3.5 پیمانه شکر اضافه می‌کنیم. زنجبیل‌های تازه را رنده می‌کنیم. آن‌ها را داخل قابلمه می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا مربا قوام بیاید. این رسپی با طرز تهیه مربای زنجبیل مجلسی فرق دارد. مربای زنجبیل مجلسی با زنجبیل و شکر تهیه می‌شود. همچنین مقداری آبلیمو و زعفران نیز به آن اضافه می‌شود. در حالی که در این دستور پخت، زعفران وجود ندارد.

مربا زنجبیل با پرتقال

خلاصه

برای تهیه مربا زنجبیل رژیمی و ارگانیک، به جای شکر از عسل استفاده می‌کنیم. می‌توانیم برای تهیه این مربا پرتقال نیز استفاده کنیم. تهیه این نوع مربا کمی متفاوت است و طعم دلپذیری دارد. اما طرز تهیه مربای زنجبیلی مجلسی همان است که در ابتدا به آن اشاره کردیم.

فوت و فن کوزه‌گری مربا زنجبیل

  • برای اینکه تکه‌های زنجبیل تیره نشوند، بلافاصله پس از رنده کردن آن‌ها را داخل آب سرد بریزید. سپس از اینکه رنده شدن زنجبیل تمام شد، زنجبیل‌ها را داخل قابلمه برزید.
  • دقت کنید که زنجبیل‌ها کاملا سالم و سفت باشند.
  • یکی از نکات برای خوشمزه شدن مربا، استفاده از طرز تهیه مربای زنجبیل با گردو است. گردو مربا را خوش رنگ و خوشمزه می‌کند. طعم گردو همراه با زنجبیل فوق‌العاده است.
  • می‌توانید از آب زنجبیل برای بهتر شدن طعم گوشت استفاده کنید و آن را دور نریزید.

نگهداری مربای زنجبیل

علاوه بر طرز تهیه مربای زنجبیل ، نگهداری آن هم فوت و فن مخصوص به خود را دارد. برای سالم ماندن مربا، حتما باید آن را در یخچال بگذاریم. بهترین طرف برای نگهداری مربا، ظرف شیشه‌ای است. مربا نباید رطوبت اضافی بگیرد. پس باید درب ظرف را محکم ببندیم تا مربا کپک نزند.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.