طرز تهیه مربا توت فرنگی جذاب با طعمی ماندگار

 طرز تهیه مربا توت فرنگی جذاب با طعمی ماندگار

توت فرنگی دارای آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی مفیدی از جمله پتاسیم، فولات، فیبر و پلی فنول است. ترکیباتی که در گیاهان یافت می شوند و دارای فواید زیادی برای سلامتی هستند.  تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد خوردن حداقل ۱.۵ فنجان توت فرنگی در هفته با ۳۴٪ کاهش خطر حمله قلبی مرتبط است. به دلیل این که الان در فصل برداشت و عرضه توت فرنگی هستیم و با توجه به فواید بی‌شمار این میوه، در اینجا روش تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و مجلسی را برایتان در نظر گرفته‌ایم.

از همراهی شما سپاسگزارم برای دسترسی به دستور تهیه مربا های خوشمزه و جذاب به بخش مربا وبسایت ترفندا مراجعه کنید

مربا توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مواد لازم:

  • توت فرنگی: ۵۰۰ گرم
  • شکر: ۵۰۰ گرم
  • آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. در مرحله اول، برگ‌ توت فرنگی‌ها‌ را جدا کنید، سپس آن‌ها را شسته و داخل آبکش قرار دهید. بلافاصله به کمک یک دستمال حوله‌ای آب توت فرنگی‌ها را بگیرید و خشک کنید. در صورتی که این مرحله را نادیده بگیرید، آب به توت فرنگی‌ها نفوذ کرده و مزه آن‌ها را تغییر می‌دهد.
  2. نصف توت فرنگی‌ها را داخل قابلمه مورد نظرتان بریزید. نیمی از شکر را روی توت فرنگی‌ها بپاشید. سپس باقی توت فرنگی‌ها را بریزید و شکر باقی مانده را به آن‌ها اضافه کنید.
  3. قابلمه را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا توت فرنگی‌ها آب بیندازند.
  4. قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید. درب قابلمه را نگذارید و اجازه دهید که مخلوط توت فرنگی و شکر حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حرارت ببینند تا زمانی‌که قوام لازم ایجاد شود.
  5. همزمان با جوشیدن مربا، مقداری کف روی آن ایجاد می‌شود. با استفاده از یک کفگیر می‌توانید کف‌ها را جدا کنید.
  6. بعد از این‌که مربا به غلظت مورد نظر رسید، مربا را از روی گاز بردارید و به سرعت آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس، مربا را کنار بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن مربا، آن را داخل شیشه‌هایی که از قبل شسته و ضدعفونی کردید بریزید.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.