١٢ مرحله کاربردی روزمره مراقبت از چشم

 ١٢ مرحله کاربردی روزمره مراقبت از چشم

اگر عادت های ضروری مراقبت از چشم را هر روز رعایت کنید ، می توانید از مشکلات چشم به راحتی جلوگیری کنید. با کمال تعجب ،آنها بسیار کاربردی هستند و انجام آنها آسان است ، اما بیشتر از همه نادیده گرفته می شوند.

در این مطلب ترفندا قصد دارد برای حفظ سلامت چشم و تیز شدن بینایی ، دوازده مورد را که باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد رابه اشتراک بگذارد، برای دیدن دیگر مطالب مراقبتی به بخش سلامت  وبسایت ترفندا مراجعه کنید.

چشم

1. از مالیدن چشم خودداری کنید.

دستها در معرض بسیاری از آلودگی ها ، گرد و غبار و باکتری ها قرار دارند و همه آنها را می توانید به آسانی در هر بار لمس یا مالش بهچشم ها منتقل کنید. بنابراین برای جلوگیری از عفونت و سوزش از قرار دادن دست ها به چشمان خود خودداری کنید. اگر این عادت تااین حد در شما ریشه دوانده ، سعی کنید هر چه زودتر آن را کنار بگذارید.

2. شستن مکرر دست ها را تمرین کنید.

دستان خود را مرتب بشویید تا باکتری ها دور شوند و از تماس آنها با چشم ، عینک و لنزها جلوگیری شود.

3. از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را افزایش می دهد و ممکن است باعث آفتابسوختگی قرنیه یا فوتکراتیت شود. بنابراین ، صرف نظر از بیان مد و افزودن زیبایی به ظاهر کلی ، از عینک آفتابی برای محافظت ازچشمان خود استفاده کنید. اگر استفاده از آنها در کوچه شما نیست ، عینک یا لنزهای تماسی با UV از چشمان شما محافظت میکنند. استفاده از کلاه نیز توصیه می شود.

4. هیدراته بمانید.

مصرف مایعات کافی برای سلامت کلی بدن شما از جمله چشم ضروری است. اگر به اندازه کافی آب بدن دارید ، از خشک شدن وتحریک چشم خود جلوگیری می کنید.

5- سیگار نکشید

سیگار کشیدن شما را مستعد ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و سایر بیماری های چشمی مانند آب مروارید می کند. سیگارکشیدن همچنین می تواند به اعصاب بینایی آسیب برساند ، که می تواند تأثیرات نامطلوبی بر بینایی شما در زمان اضافه داشته باشد.

6. رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

بتاکاروتن ، لوتئین ، امگا 3 ، لیکوپن و ویتامین های C ، A و E برای حفظ سلامت چشم ضروری هستند. اطمینان حاصل کنید که رژیمغذایی شما با غذاهای مختلف غنی از آن مواد مغذی تزریق شده باشند.

7. فاصله مانیتور مناسب و نور اتاق را رعایت کنید.

مانیتورهای کامپیوتر باید به اندازه طول بازو، دور از چشم و 20 درجه زیر سطح چشم قرار بگیرند. این باعث می شود چشم های شمادچار خستگی نشوند. به همین ترتیب ، مطمئن شوید که نور کافی اما پراکنده در اتاق خود دارید. نورهای متمرکز و بیش از حد روشنممکن است منجر به تابش خیره کننده شوند و این می تواند فشار زیادی بر چشم ها وارد کند.

8. قانون 20-20-20 را رعایت کنید.

اگر می خواهید چشم های خود را در فرم عالی نگه دارید ، باید از قانون 20-20-20 پیروی کنید که می گوید:

هر 20 دقیقه به مانیتور کامپیوتر خود نگاه کنید و نگاه خود را به جسمی که 20 فوت ( حدودا 6 متر ) از شما دورتر است ، بگیرید.

برای جلوگیری از خشکی چشم 20 بار متوالی پلک بزنید.

هر 20 دقیقه از صندلی خود بیرون آمده و 20 قدم بردارید.

این نه تنها برای بینایی شما مفید است ، بلکه وضعیت و گردش خون مناسب در سراسر بدن را نیز افزایش می دهد. بله ، شما را از کمتحرکی نیز دور می کند.

9. از نوع مناسب آرایش چشم استفاده کنید.

اگر آرایش می کنید ، مارک هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. از سایه چشم ، ریمل و خط چشم که باعث واکنش آلرژیک بهچشم می شود ، خودداری کنید. فراموش نکنید که قبل از خواب از پاک کننده آرایش استفاده کنید تا از ایجاد باکتری در اثر آرایش باقیمانده در ناحیه چشم جلوگیری شود. به همین ترتیب ، برس های آرایش خود را به طور مرتب تمیز کنید ، به ویژه برس هایی که برای آرایشچشم استفاده می کنید.

10. به اندازه کافی بخوابید.

درست مانند بقیه بدن شما ، چشمان شما نیز نیاز به شارژ مجدد دارند و این امر در هنگام خواب اتفاق می افتد. بنابراین مطمئن شویدکه هر روز به اندازه کافی چشم می بندید تا چشمان شما دوباره زنده و سالم بماند.

11. از تجهیزات ایمنی مناسب چشمی استفاده کنید.

مهم نیست که چه کار می کنید ، مطمئن شوید که چشمان شما محافظت شده است. اگر قصد شنا دارید ، از عینک استفاده کنید تا چشمهای شما در معرض کلر قرار نگیرد. در همین حال ، اگر مشغول باغبانی هستید یا به پروژه در خانه می پردازید ، برای محافظت از چشمخود در برابر ذرات گرد و غبار ، باکتری ها و جراحات ، عینک ایمنی بگذارید.

12. محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید.

قرار گرفتن در معرض خاک و گرد و غبار می تواند چشم ها را تحریک کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مکانهایی که به آنها مراجعهمی کنید به خوبی نگهداری و تمیز هستند. ملحفه ها و حوله های خود را مرتبا عوض کنید و محل کار خود را بدون بهم ریختگی نگه دارید.

منبع: ترفندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.