١۴ قدم مهم برای داشتن لب هایی زیبا و نرم

 ١۴ قدم مهم برای داشتن لب هایی زیبا و نرم

حفظ رطوبت و سلامت لب ها از همه مهمتر است. اگر لب هایی خشک و چروک دارید ، به خواندن ادامه دهید تا 14 داروی خانگی برایلب های هیدراته و سالم را بیاموزید. در ترفندا همراه ما باشید و از دیگر مطالب مراقبتی در بخش سلامت دیدن کنید

1. لب های خود را لایه برداری کنید

قبل از اینکه شب بخوابید ، یک بالم لب با کیفیت خوب بزنید. پس از بیدار شدن ، از یک دستمال مرطوب یا مسواک استفاده کنید تا هرگونهپوست مرده یا خشک را به آرامی بمالید. این امر همچنین گردش خون در منطقه را افزایش می دهد.

2. اسکراب لب خانگی را امتحان کنید

با استفاده از این دستور ، می توانید پوست نازک لب های خود را با شکر خام لایه برداری کنید در حالی که رطوبت را با روغن بادام وعسل قفل می کنید.

3. هیدراته بمانید

یکی از شایع ترین دلایل خشکی پوست ، کمبود آب بدن است. نوشیدن هشت لیوان آب در روز به طرق مختلف برای بدن شما مفید خواهدبود و لب هایی با ظاهر نرم و صاف نیز مزیت دیگری خواهد داشت.

مراقبت از لب

4. کابینت دارویی خود را بررسی کنید

بالم لب که حاوی کره شیر ، کره کاکائو و روغن نارگیل است ، مانع طبیعی محافظت از لب ها در برابر حرارت و آلودگی می شود. اما مواددیگر مانند کافور می توانند لب های شما را خشک کنند. اطمینان حاصل کنید که محصولات منقضی شده را نیز پرتاب می کنید.

5. از ویتامین E استفاده کنید

اگر کپسول ویتامین E دارید ، می توانید یک عدد را باز کرده و محصول را مستقیماً روی لب های خود بمالید. ویتامین E گردش خون راافزایش می دهد و ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند و لب های شما را نرم تر کند.

6. با آلوئه ورا مرطوب کنید

شما می توانید ژل آلوئه ورا خالص بخرید یا حتی یک برگ از گیاه آلوئه در خانه خود برای این درمان استفاده کنید . آلوئه ورا دارایخواص تسکین دهنده و شفابخش است و به لب ها کمک می کند تا بهترین ظاهر خود را داشته باشند.

7. از اسکراب لب بر پایه توت استفاده کنید

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که آنها را به یک ماده عالی برای تغذیه پوست لب ها تبدیل می کند.

خرد کردن توت فرنگی و افزودن آن به مخلوط عسل و روغن زیتون دستور العمل اصلی این درمان خانگی است. با خیال راحت انواعبلوبری های حاوی آنتی اکسیدان را نیز آزمایش کنید.

روتین مراقبت از لب

8. لب ها را با مرکبات بیدار کنید

با استفاده از چند قطره آب لیمو می توانید لب های خود را روشن تر کرده و از پوست مرده جدا شوید. فقط کافی است آب لیمو را رویپوست خود بمالید. قبل از استفاده از این دارو مطمئن شوید که لب های شما ترک خورده یا خیلی خشک نشده است ، زیرا ممکن استباعث سوزش و بدتر شدن اوضاع شود.

9. از لب ها در برابر نور خورشید محافظت کنید

همه می دانند که پوست صورت شما در معرض آسیب مضر آفتاب است. اما ، در سال 2005 یک منبع معتبر نشان داد که از 299 نفریکه به درستی از کرم ضد آفتاب به بدن خود استفاده کرده اند ، تنها 37 درصد از محافظ لب استفاده می کنند.

استفاده از SPF روزانه 15 یا بالاتر ، حتی در روزهای ابری یا سرد ، به کاهش علائم پیری کمک می کند. لب های شما ممکن است دراثر اشعه ماوراء بنفش ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب ببینند.

مطمئن شوید که از بالم لب با ترکیب SPF استفاده می کنید. استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب به صورت ساعتی روی لب ها بهترین نتایجرا به شما می دهد.

10. از رنگ گیاهی طبیعی استفاده کنید

اگر به دنبال یک رنگ یکدست لب هستید که کمی قرمزتر از رنگ پوست شما باشد ، رنگهای طبیعی گیاهی مکان خوبی برای شروع است. آنها مانند رژلب های سنگین لب ها را تحریک یا خشک نمی کنند. آب تمشک یا آب انار که مستقیماً روی لب های شما اعمال می شود ،می تواند موقتاً رنگ صورتی روی لب ها ایجاد کند.

11. تماس با سموم را محدود کنید

هوای آلوده ، دود و مواد شیمیایی می تواند پوست را زودتر پیر کند و لب ها را تیره یا چروک نشان دهد. عادت هایی مانند سیگار کشیدنمی تواند این اثر را تشدید کرده و رنگ لب شما را محو کند.

اجتناب از سیگار و دود سیگار می تواند ظاهر لب های شما را بهبود بخشد. پوشیدن ماسک برای پوشاندن لب ها نیز ممکن است آنها رااز قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور محافظت کند.

12. قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

خوابیدن در آرایش برای پوست شما مفید نیست و لب های شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر در انتهای روز هیچ رژ لب یامحصولی قابل مشاهده روی لب های شما وجود ندارد ، قبل از برخورد با بالش ، با یک دستمال پاک کننده آرایش ، آنها را به آرامیبکشید.

13. روغن نعناع را برای افزایش گردش خون امتحان کنید

استفاده از روغن نعناع روی لب ها ممکن است گردش خون را در آن ناحیه افزایش دهد. همچنین احساس خنکی ایجاد می کند که میتواند لب هایی را که احساس خشکی می کنند ، تسکین دهد.

مخلوط کردن روغن نعناع با یک روغن حامل ، مانند روغن بادام یا نارگیل ، باعث ایجاد یک بالم لب لوکس می شود که می توانید در طولروز دوباره از آن استفاده کنید.

14. همیشه قبل از استفاده از رژ لب آمادگی داشته باشید

حتی وقتی از محصولات رنگ لب استفاده می کنید که هدف آنها کاهش آسیب پوست است ، باز هم ایده خوبی است که قبل از استفادهاز رژ لب ، لب های خود را با پرایمر بپوشانید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود.

از یک برس لب برای تمیز کردن لب ها با روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید.

نتیجه نهایی

به یاد داشته باشید که رنگ های مختلف پوست با رنگ های مختلف لب بهتر به نظر می رسند. اگر لب های شما دقیقاً شبیه افراد مشهورمورد علاقه شما یا تبلیغات محصولی که در مجلات می بینید ، نباشید. هدف از داشتن لب های سالم ، هیدراته و صاف باید هدف شما بااین و هر داروی خانگی دیگری برای لب های شما باشد.

منبع: ترفندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.