١٠ مرحله مهم مراقبت از دندان برای داشتن لبخندی زیبا

 ١٠ مرحله مهم مراقبت از دندان برای داشتن لبخندی زیبا

مراقب دندان های خود باشید، دستیابی به دندان های سالم یک عمر مراقبت می طلبد. حتی اگر به شما گفته شده است که دندان های زیبایی دارید ، مهم است که هرروز قدم های مناسب برای مراقبت از آنها و جلوگیری از مشکلات بردارید. این شامل دریافت محصولات مراقبت از دهان مناسب وهمچنین توجه به عادات روزانه است.در ترفندا همراه ما باشید و به دیگر مطالب مراقبتی سر بزنید

1. بدون مسواک زدن به رختخواب نروید

بر هیچ کس پوشیده نیست که توصیه کلی این است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. با این وجود ، بسیاری از ما همچنان ازمسواک زدن در شب غافل می شویم. اما مسواک زدن قبل از خواب میکروب ها و پلاک های تجمع یافته در طول روز را از بین می برد.

2. مسواک را به درستی بزنید

نحوه مسواک زدن نیز به همان اندازه مهم استدر واقع ، انجام مسواک زدن ضعیف تقریباً به اندازه مسواک زدن بد است. برایبرداشتن پلاک ، مسواک را با حرکات ملایم و دایره ای حرکت دهید. پلاک برداشته نشده می تواند سفت شود و منجر به تجمع سنگ والتهاب لثه (بیماری اولیه لثه) شود.

مراقبت دندان

3. از زبان خود غافل نشوید

پلاک همچنین می تواند بر روی زبان شما ایجاد شود. این نه تنها می تواند منجر به بوی بد دهان شود ، بلکه می تواند منجر به مشکلاتدیگر دهان و دندان شود. هر بار که مسواک می زنید زبان خود را به آرامی مسواک کنید.

4. از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید

وقتی صحبت از خمیر دندان به میان می آید ، عناصر مهم تری از قدرت سفید کننده و طعم دهنده ها وجود دارد. مهم نیست که کدام برندرا انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که حاوی فلوراید است.

در حالی که فلوراید توسط افرادی که نگران تأثیر آن بر سایر حوزه های سلامت هستند مورد بررسی قرار گرفته است ، این ماده همچنانبه عنوان اصلی در سلامت دهان و دندان باقی می ماند. این به این دلیل است که فلوراید یک دفاع پیشرو در برابر پوسیدگی دندان است. این دارو با میکروب هایی که می توانند منجر به پوسیدگی شوند مبارزه می کند و همچنین مانع محافظتی برای دندان های شما ایجادمی کند.

5. با نخ دندان به اندازه مسواک زدن اهمیت دهید

بسیاری از کسانی که مرتب مسواک می زنند از نخ دندان استفاده نمی کنند. نخ دندان فقط برای گرفتن تکه های کوچک غذا یا کلمبروکلی نیست که ممکن است بین دندان های شما گیر کرده باشد ، این واقعا راهی برای تحریک لثه ، کاهش پلاک و کمک به کاهشالتهاب در ناحیه است. “

معمولاً یکبار در روز نخ دندان کشیدن برای استفاده از این مزایا کافی است.

نخ دندان

۶اجازه ندهید مشکلات نخ دندان شما را متوقف کند

نخ دندان کشیدن می تواند مشکل باشد ، به ویژه برای کودکان خردسال و بزرگسالان مبتلا به آرتریت. به جای تسلیم شدن ، به دنبالابزارهایی باشید که به شما کمک می کند نخ دندان بکشید. نخ دندان های آماده استفاده از داروخانه می تواند تفاوت ایجاد کند.

7. دهانشویه را در نظر بگیرید

تبلیغات باعث می شود که دهانشویه برای سلامت دهان و دندان ضروری به نظر برسد ، اما بسیاری از مردم به دلیل ندانستن نحوهعملکرد آنها از آن صرف نظر می کنند. دهانشویه به سه طریق کمک می کند: مقدار اسید موجود در دهان را کاهش می دهد ، نواحیسخت مسواک زده در داخل و اطراف لثه ها را تمیز می کند و دندان ها را دوباره معدنی می کند.”دهانشویه ها به عنوان یک ابزار کمکیبرای ایجاد تعادل بین چیزها مفید هستند.”

من فکر می کنم در کودکان و افراد مسن ، جایی که توانایی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ایده آل نیست ، دهانشویه بسیار مفیداست.”

توصیه های خاص دهانشویه را از دندانپزشک خود بخواهید. مارک های خاص برای کودکان و آنهایی که دندان های حساسی دارند ،بهترین است.

8. آب بیشتری بنوشید

آب همچنان بهترین نوشیدنی برای سلامت کلی شمااز جمله سلامت دهان و دندان است. همچنین ، به عنوان یک قاعده کلی ، نوشیدنآب بعد از هر وعده غذایی را توصیه می شود. این می تواند برخی از اثرات منفی غذاها و نوشیدنی های چسبناک و اسیدی را پاک کند

دندان

9. میوه ها و سبزیجات ترد بخورید

غذاهای آماده مناسب هستند ، اما شاید در مورد دندان های شما زیاد نباشد. خوردن محصولات تازه و ترد نه تنها حاوی فیبر سالم تریاست ، بلکه بهترین انتخاب برای دندان های شما نیز می باشد. بنابراین سعی کنید از فرآورده های بیش از حد غلیظ اجتناب کنید ، برشهای قطعات کوچک را متوقف کنید و از آن فک ها کار بکشید ! “

10. غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید

در نهایت ، قند در دهان به اسید تبدیل می شود ، که می تواند مینای دندان شما را از بین ببرد. این اسیدها باعث ایجاد حفره می شوند. میوه های اسیدی ، چای و قهوه نیز می توانند مینای دندان را خراب کنند. در حالی که لزوماً نیازی به اجتناب از چنین غذاهایی ندارید ،توجه به آن ضرری ندارد.

منبع: ترفندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.