طرز تهیه ماکارونی با ته دیگ به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه ماکارونی با ته دیگ به صورت مرحله به مرحله

یکی از بی رغیب ترین غذاهای دنیا از نظر تنوع، ماکارونی است. این غذای محبوب در اکثر کشورهای دنیا تهیه می شود و حتی هر فردی می تواند ادعا کند که دستور تهیه مخصوص خودش را برای تهیه این غذای خوشمزه دارد. ماکارونی یعنی خلاقیت! پس می توانید مواد ماکارونی را مطابق میل و سلیقه خودتان تهیه کنید، اما اگر قرار است برای دیگران آشپزی کنید، باید سراغ دستوری بروید که اکثر افراد از آن خوششان بیاید. ما در این آموزش یکی از محبوب ترین دستورهای ماکارونی را برایتان آماده کرده ایم که مناسب ذائقه ایرانی است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه ماکارونی در ادامه با سایت ترفندا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
پاپریکا، زردچوبه و کاری به اندازه کافی

ماکارانی

طرز تهیه ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی خوشمزه به روش سنتی ایرانی ابتدا پیازها را شسته و پس از پوست گرفتن، آن ها را به شکل نگینی و یک اندازه خرد کنید. بهتر است تکه های پیاز خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد. تابه بزرگی را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم

توجه کنید که قرار است تمام مایع ماکارونی را در همین ظرف تهیه کنیم، پس باید به اندازه کافی جادار باشد. بعد از داغ شدن ظرف، روغن را اضافه می کنیم. توجه کنید که این روغن باید به اندازه ای باشد که کل مواد را در آن تفت دهید، پس نباید خیلی کم باشد.

مرحله سوم

پیازها را داخل تابه ریخته و با کمی زردچوبه و نمک تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. دقت کنید که حرارت باید متوسط باشد. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی آب گوشت کشیده شود.

مرحله چهارم

اگر از ابتدا روغن کافی در تابه ریخته باشید حالا با کنار زدن مواد، کمی روغن در تابه باقی می ماند. در این روغن ،ابتدا رب گوجه فرنگی را چند دقیقه تفت دهید تا رنگش تغییر کند و سپس با گوشت و پیاز مخلوط کنید. به مایع ماکارونی، فلفل و زردچوبه و کاری را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا کمی مواد را با هم قاطی کنید و سپس آن را بچشید تا در صورت نیاز، کمی نمک به آن اضافه کنید. دقت کنید که نمک و رب باید به اندازه ای باشد که هم ۵۰۰ گرم ماکارونی را خوشرنگ کند و هم بعد از طبخ، طعم مطبوعی داشته باشد.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از اینکه کمی مواد درون تابه را تفت دادیم، به آن آویشن و سس کچاپ را اضافه می کنیم. بهتر است از برگ های سبز و خشک آویشن استفاده کنید و آن ها را خودتان با دست کمی پودر کنید تا ماکارونی خوشمزه تری داشته باشید.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.