مادر و جنین در هفته هجدهم بارداری

 مادر و جنین در هفته هجدهم بارداری

مادر و جنین در هفته 18 بارداری

جنین در هفته 18

جنین کمی به اطراف حرکت می کند و ممکن است به صداهای بلند دنیای بیرون مانند موسیقی عکس العمل نشان دهد. ممکن است هنوز این حرکات را احساس نکنید، به خصوص اگر اولین بارداری شما باشد. حرکت اولیه جنین شبیه به  احساس بال زدن یا غلتیدن نرمی است.در این هفته ،گوش های جنین تکامل پیدا کرده و کامل میتواند صداها را تشخیص دهد.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

هفته هجدهم بارداری
هفته هجدهم بارداری،در این مرحله جنین به اندازه کدو سبز است.وزنی حدود ٢٢٠ گرم و قدی حدود ١٨_١۴ گرم دارد.

مادر در 18 هفتگی

درد معده (شکم) در بارداری شایع است و می تواند ناشی از یبوست، باد یا “رحم” باشد زیرا رباط های رحم در معرض کشیدگی هستند. اما درد شکم گاهی اوقات می تواند نشانه یک چیز جدی باشد.

همچنین ممکن است در بارداری دچار سردرد شوید . این شایع است، اما اگر سردرد شدید باشد، می‌تواند نشانه‌ای از چیزی جدی باشد. پس برای هر درد مستمر با پزشک خود تماس بگیرید.

مطالب بیشتر در بخش زنان و بخش بارداری هفته به هفته در وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

چیزهایی برای فکر کردن

شروع به فکر کردن در مورد برنامه ریزی زایمان خود کنید .

قبل از مصرف هر دارویی در دوران بارداری که می توانید آن را از داروخانه خریداری کنید، با ماما، پزشک عمومی یا داروساز خود مشورت کنید که مصرف آن در بارداری بی خطر است.

مطالب بارداری هفته نوزدهم  بارداری

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.