علت و درمان ایجاد هاله در اطراف چراغ ها

 علت و درمان ایجاد هاله در اطراف چراغ ها

هاله ها یا حلقه های روشن نورها در اطراف یک منبع نور اغلب یک واکنش طبیعی بینایی انسان به نورهای بسیار روشن هستند.

این پدیده هنگامی که نور وارد شده به چشم شما پراکنده می شود ، شکل می گیرند. با این حال ، هنگامی که هاله ها به طور ناگهانیظاهر می شوند ، با درد ، تاری دید یا سایر علائم همراه می شوند ، مورد توجه قرار می گیرنددر چنین شرایطی ، دیدن هاله ها میتواند نشان دهنده وجود یک اختلال بینایی جدی باشد.

این مقاله علل متداول دیدن هاله ها و گزینه های درمانی مربوطه را به شما معرفی می کند.همراه ترفندا باشید و برای دسترسی به دیگرمطالب مراقبتی به بخش سلامت وبسایت ترفندا مراجعه کنید

5 علت و درمان احتمالی برای مشاهده هاله در بینایی شما

1. آب مروارید

آب مروارید یک منطقه کدر است که در عدسی چشم ایجاد می شود. به آرامی توسعه می یابد و کدر شدن عدسی می تواند باعث پخشنور وارد چشم شود ، به این معنی که هاله هایی را در اطراف منابع نوری مشاهده خواهید کرد.

درمان: جراحی آب مروارید که شامل جایگزینی عدسی کدر با لنز سفارشی داخل چشم (IOL) می شود.

آب مروارید

2. آستیگماتیسم

آستیگماتیسم چشم یک مشکل شایع در سلامت چشم است که در آن شکل کره چشم کاملا گرد نیست. این باعث تاری دید می شود. قرنیهیا عدسی با شکل نامنظم می تواند باعث خم شدن بیشتر نور در یک جهت شود. از آنجا که نور به درستی بر روی شبکیه متمرکز نمیشود ، اشیا ممکن است مبهم ، مواج یا خارج از فوکوس به نظر برسند ، به ویژه در فاصله ای دور.

درمان: لنزهای اصلاحی یا جراحی لیزیک چشم از جمله درمان های رایج برای آستیگماتیسم چشم است.

3. خشکی چشم

وقتی چشم ها بیش از حد خشک می شوند ، سطح آن نامنظم می شود و نور وارد شده به چشم ممکن است پراکنده شود. این ممکن استباعث شود هاله هایی را در اطراف چراغ های روشن ، به ویژه در شب مشاهده کنید.

درمان: اگر چشمان شما بیش از حد خشک می شوند ، از نگاه کردن به هر صفحه نمایش دیجیتالی به طور منظم استراحت کنید. غذاهایی مانند ماهی و گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید که باعث روان شدن مجاری اشکی می شود. پلک زدن بیشتر. در مواردشدید ، چشم پزشک همچنین ممکن است داروهای تحریک کننده اشک تجویز کند.

خشکی چشم

4. عدسی های اصلاحی

لنزهای اصلاحی مانند عینک و لنزهای تماسی نیز ممکن است هنگام مشاهده نورهای روشن باعث ایجاد اثر هاله ای شوند.

درمان: در این مورد ، از چشم پزشک بخواهید لنزهای تخصصی و نحوه جلوگیری از عوارض جانبی دیدن هاله ها را درخواست کنید.

5. گلوکوم

گلوکوم وضعیتی است که در آن عصب بینایی به دلیل فشار زیاد در مایع موجود در جلوی چشم آسیب می بیند. علائم گلوکوم حاد به طورکلی به طور ناگهانی ظاهر می شود. این شامل دیدن هاله در اطراف چراغ ها ، درد در چشم و قرمزی ، سردرد ، تاری دید و غیره است.

درمان شامل تجویز قطره چشم ، داروهای خوراکی ، لیزر درمانی ، جراحی چشم و غیره است.

منبع: ترفندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.