طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری

 طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری

ترشی کلم قرمز فوری

مواد لازم برای تهیه ۱ شیشه کوچک
کلم قرمز ۵۰۰ گرم
نمک نصف قاشق غذاخوری
سرکه قرمز به اندازه کافی

مرحله اول

برای تهیه ترشی کلم قرمز یک روزه ابتدا کلم بنفش را به صورت نواری خرد می کنیم و پس از شستشو، داخل آبکش قرار می دهیم تا آباضافی شان خارج شود. در ادامه سرکه را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و شکر به قابلمه اضافه می کنیم و آنرا روی حرارت قرار می دهیم تا شکر و نمک به طور کامل حل شوند ومخلوط سرکه و آب به نقطه جوش برسند. پس از اینکه به نقطه جوش رسید، کلم قرمزها را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم و اجازه میدهیم کلم قرمزها به مدت ۱۰ دقیقه درون مخلوط آب و سرکه بجوشند، سپس قابلمه رااز روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم ترشی در دمای محیط خنک شود.

مرحله چهارم

اگر می خواهید ترشی نرم تر شود می توانید انرا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید. پس از اینکه ترشی خنک شد، آنرا درون ظرف هایشیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. پس از اینکه خنک شد سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه ترشی کلم قرمز

متعادل کردن طعم ترشی کلم قرمز

اگر دوست دارید طعم ترشی شما خیلی ترش نباید و ملایم تر شود می توانید مقداری شکر به مواد ترشی اضافه کنید. برای ملس شدن طعم مقدار مواد بالا توصیه می شود از یک قاشق غذاخوری سر خالی شکر استفاده کنید. شکر را در سرکه حل به طور کامل کنید ، سپس روی کلم ها بریزید.

ظرف مناسب ترشی

به دلیل اینکه ممکن است سرکه موجود در ترشی با ترکیبات موجود در ظرف های پلاستیکی واکنش نشان دهد، بهتر است از این نوع ظرف های برای تهیه ترشی استفاده نشود. مطمئن ترین ظروف برای تهیه ترشی ظرف های شیشه ای هستند.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.