طرز تهیه سالاد کلم مجلسی

 طرز تهیه سالاد کلم مجلسی

سالاد کلم کلاسیک یکی از سالادهای خوشمزه ایرانی است که معمولا در رستوران ها سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت ترفندا همراه باشید.

برای مشاهده انواع سالاد ها ایرانی و بین المللی به دسته (سالاد) مراجعه کنید

سالاد کلم مجلسی

مواد لازم برای ۲ نفر
کلم سفید و بنفش ۲۰۰ گرم
هویج ۱۰۰ گرم
پیازچه ۲ ساقه
ماست ۱۵۰ گرم
سرکه سیب ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور تهیه سالاد کلم

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم رستورانی ابتدا کلم ها را می شوییم، سپس به صورت رشته ای باریک و به صورت یکدست و یک اندازه برش می زنیم و داخل کاسه سالاد خوری می ریزیم. در ادامه هویج را پس از شستشو پوست میگیریم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را هم به صورت رشته ای خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم. در ادامه برای تهیه سس سالاد ماست را به همراه سس مایونز، سرکه سیب و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که بخواهیم سس را کمی تند و تیزتر کنیم می توانیم از یک عدد سیر رنده شده یا یک تکه کوچک زنجبیل هم در ان استفاده کنیم که کاملا سلیقه ای می باشد. پس از اینکه سس اماده شد انرا به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سالاد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد، سپس پیازچه را خرد می کنیم و روی سالاد را تزیین می کنیم. در پایان سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا زمان سرو کاملا خنک شود.

سالاد کلم مجلسی

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.