روتین مراقبت پوست چرب

 روتین مراقبت پوست چرب

در حالی که ممکن است درمانی آسان برای جلوگیری از تولید بیش از حد چربی توسط پوست شما وجود نداشته باشد ، راه هایی برایکنترل این وضعیت پوست وجود دارد.در ادامه با ترفندا همراه باشید برای مشاهده ی انواع مراقبت های پوستی به دسته (مرقبت پوست) مراجعه کنید

روتین مراقبت پوست چرب

پوست های چرب معمولاً به محصولات خاص خود نیاز دارند، توصیه می شود:

  1. دوبار در روز از پاک کننده ، تونر و مرطوب کننده استفاده کنید

    به دنبال پاک کننده هایی باشید که حاوی گوگرد ، اسید سالیسیلیک یا روغن درخت چای هستندکه همه آنها چربی اضافی را حل میکند. گلیکولیک اسید نیز یک ماده فعال خوب است ، زیرا باعث بهبود تن و بافت کلی پوست می شود. پس از تمیز کردن ، از تونر ملایم وبدون الکل برای پاک کردن آلودگی هایی که پاک کننده شما از دست داده است استفاده کنید. با استفاده از یک مرطوب کننده سبک وبدون روغن ، روال خود را به پایان برسانید.

  2. یک روز در میان از قابض استفاده کنید

    اگر پوست شما بیش از حد چرب است ، می توانید از یک قابض برای سفت شدن منافذ و حذف بیشتر روغن استفاده کنید ، اما از آنجاکه قابض حاوی میزان بالایی از الکل است ، بسیاری از آنها پوست را بیش از حد خشک و خشن می کنندحداکثر باید یک روز در میاناستفاده از آن استفاده شود ، توجه داشته باشید بعد از لایه برداری صورت خود هرگز از قابض استفاده نکنید.

  3. هفته ای یکبار لایه برداری کنید

    لایه برداری برای جلوگیری از انسداد منافذ خوب استچیزی که اغلب در مورد انواع پوست های چرب اتفاق می افتد. بسیاری از افراداستفاده از اسکراب بدون روغن که برای انواع پوست های چرب طراحی شده است را انتخاب می کنند ، اما هنگام استفاده از آن رویصورت ملایم عمل کنید تا باعث تحریک پوست نشود.

  4. هفته ای یکبار از ماسک صورت استفاده کنید

    ماسک پاک کننده عمیق صورت حاوی خاک رس می تواند چربی اضافی را جذب کرده و درخشندگی را برای چند روز کاهش دهد. بهدنبال ماسک هایی باشید که حاوی موادی مانند عسل یا کره شیا هستند که پوست را آرام کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. بااین حال ، ممکن است این ماسک ها صورت شما را بیش از حد خشک کنند ، بنابراین استفاده از آنها را فقط در مناطق چرب تر در نظربگیرید.

  5. کنترل درخشندگی در طول روز

    هنگام آرایش صبح ، ابتدا از یک پرایمر با پایه مات کننده یا کنترل کننده روغن استفاده کنید. این باعث جذب روغن در طول روز می شود و پوست را تازه و بدون درخشش نگه می دارد. همچنین می توانید برای ناحیه T خود از پودر استفاده کنید تا چربی اضافی در چرب ترین مناطق صورتشما جذب شود: پیشانی و بینی.

اگر پوست چرب درمان نشود ، می تواند منجر به شعله ور شدن آکنه و تجمع سلول های مرده پوست شود که منجر به ایجاد ظاهری کمرنگ در پوست و بزرگ شدن منافذ پوست می شودبه همین دلیل یافتن راهی برای درمان سریع پوست چرب ضروری است. بنابراین همینحالا دست به کار شوید تا آن رنگ شاداب و شادابی را که همیشه می خواستید به دست آورید.

سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این وب سایت و پیوندهای مرتبط فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و نباید جایگزین توصیههای حرفه ای شود. از اطلاعات موجود در این وب سایت برای تشخیص یا درمان هرگونه وضعیت پزشکی یا سلامتی استفاده نکنید. اگرمشکلی دارید یا مشکوک هستید ، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی حرفه ای تماس بگیرید.

نرجس دغلاوی هستم از همراهی شما سپاسگذارم

منبع:ترفندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.