درمان خانگی پولیپ رحم و پیشگیری از بروز این بیماری

 درمان خانگی پولیپ رحم و پیشگیری از بروز این بیماری

درمان خانگی پولیپ دهانه رحم

در بسیاری از موارد، پولیپ‌ها بدون درمان کوچک شده و ناپدید می‌شوند. با این حال، اگر فردی علائم آزاردهنده یا شدید را تجربه کند، پزشک ممکن است درمان را توصیه کند که شامل دارو درمانی یا جراحی می‌شود. برخی از داروها می توانند پولیپ‌ها را کوچک کنند، اما ممکن است منجر به عوارض جانبی می‌شوند. به همین دلیل، پزشکان معمولاً داروهایی را برای استفاده کوتاه مدت یا برای آماده شدن برای جراحی تجویز می‌کنند.

با این حال، مطالعات کمی تا به امروز وجود داشته است که تأیید می‌کند آیا تغییر در رژیم غذایی یا استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند به درمان پولیپ کمک کند یا از ایجاد آن‌ها جلوگیری کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده در تهیه این مقاله، یک مقاله در سال ۲۰۱۶ نقش احتمالی رژیم غذایی و طب مکمل یا جایگزین را در درمان پولیپ دهانه رحم بررسی کرد. نتیجه گیری شد که اگرچه برخی از غذاها ممکن است خطر ابتلا به پولیپ را کاهش دهند، اما برخی دیگر ممکن است این خطر را افزایش دهند. برخی از کارشناسان بر این باورند که برخی از تغییرات سبک زندگی می‌تواند کیفیت زندگی فرد را افزایش دهد و به بهبود برخی از علائم مرتبط با پولیپ رحم، مانند: دوره‌های سنگین قاعدگی، کمک کند. این تغییرات شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و استفاده از تکنیک‌های تمدد اعصاب است. بخش‌های زیر با جزئیات بیشتری به برخی از درمان‌های طبیعی می‌پردازد که ممکن است به فرد مبتلا به اینم بیماری کمک کند.

دانستنی های بیشتر در بخش زنان وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

  • تبعیت از رژیم غذایی مناسب و سالم

بخش‌های زیر به تغییرات رژیم غذایی می‌پردازد که ممکن است به این بیماری کمک کند:

گوشت

رژیم غذایی گیاهی ممکن است به کاهش علائم پولیپ دهانه رحم کمک کند. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز و غذاهای پر‌انرژی مصرف می‌کنند، غذاهایی که حاوی کالری، چربی و قند زیادی هستند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به پولیپ رحم باشند. جایگزینی گوشت قرمز (گوشت گاو، ژامبون یا بره) با گوشت سفید (مرغ یا بوقلمون) نیز مجاز است.

ویتامین‌ها

نتایج یک مطالعه از منبع معتبر ۲۰۱۱، که بر روی ۲۲۵۸۳ زن یائسه انجام شد، نشان داد که افرادی که میوه بیشتری مصرف می‌کنند و ویتامین A بیشتری از حیوان می‌خورند، کمتر به پولیپ رحم مبتلا می‌شوند. آن‌ها ارتباطی با ویتامین C یا E، فولات یا کاروتنوئیدها پیدا نکردند.

منابع حیوانی ویتامین A شامل لبنیات، ماهی و گوشت است.

دانستنی های بیشتر در بخش زنان وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

غذاهایی که حاوی ویتامین های خاصی هستند ممکن است در برابر پولیپ‌ها محافظت کنند و همچنین سلامت رژیم غذایی افراد را افزایش دهند. این شامل:

ماهی‌های چرب مانند: سالمون، ماهی خال مخالی و تن

غذاهای غنی از فلاونوئیدها، از جمله انواع توت‌ها

سبزیجات سبز مانند: بروکلی، اسفناج و کاهو

مرکبات، مانند لیمو و لیمو ترش

اگر فردی نتواند ویتامین خاصی را از طریق رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت کند، می‌تواند مصرف مکمل‌های ویتامین را در نظر بگیرد.

پولیپ رحم
پولیپ رحم

نحوه پیشگیری از بروز ابتلا به پولیپ رحم در زنان

پولیپ‌های آندومتر قابل پیشگیری نیستند، اما می‌توانید با حفظ وزن و فشار خون سالم، خطر ابتلا به آن را کاهش دهید. توصیه می‌کنیم به‌طور مرتب به پزشک متخصص زنان خود مراجعه کنید تا از نظر ایجاد پولیپ رحم نظارت کنید. درمان سریع علائم را کاهش می‌دهد و خطر عوارض را به حداقل می‌رساند.

آیا پولیپ می‌تواند باعث مشکلات باروری شود؟

این پولیپ‌ها می‌توانند با جلوگیری از کاشت صحیح تخمک بارور شده در دیواره رحم باعث ناباروری (sterility) یا احتمالاً سقط جنین شوند. تحقیقات منتشر شده توسط مؤسسه ملی بهداشت نشان می‌دهد که پولیپ آندومتر رحم عاملی در حدود ۳۵ درصد از ناباروری زنان است.

چه مدت طول می کشد تا پس از برداشتن پولیپ رحم بهبود پیدا کنید؟

پس از برداشتن پولیپ رحم چه انتظاری داشته باشید، کل این عمل معمولاً فقط یک ساعت طول می‌کشد و سرپایی است، بنابراین همان روز به خانه می‌روید. بسیاری از بیماران نگران زمان بهبودی برداشتن پولیپ رحم هستند، اما بهبودی سریع است. پس از یک پولیپکتومی، بیماران می‌توانند روز بعد به سر کار بازگردند و انتظار بهبودی کامل در عرض دو هفته را داشته باشند.

دانستنی های بیشتر در بخش زنان وبسایت بزرگ و آموزشی ترفندا.

آیا برداشتن پولیپ دردناک است؟

ممکن است برای یک یا دو روز بعد از عمل، گرفتگی، خونریزی واژینال یا احساس گاز مانند افزایش یافته باشد. اکثر بیماران ما در چند روز اول پس از عمل احساس بسیار بهتری دارند، اما بهتر است در چند هفته اول اجسام سنگین را بلند نکنید.

چرا پولیپ‌ها رشد می کنند؟

هرگونه رشدی در بدن ما، از چیزهای ساده‌ای مانند: خال‌های پوستی، توده‌های سینه (Chest masses) و کیست‌های تخمدان (Ovarian cysts) گرفته تا شرایط جدی‌تری مانند: سرطان‌ها، زمانی اتفاق می‌افتد که یک سلول خاص خود را بیش از آن‌چه که باید چند برابر کند، ایجاد می‌کند و توده ای از سلول‌ها را در جایی که نباید وجود داشته باشد، ایجاد می‌کند. یکی این می‌تواند به عنوان یک نقص کوچک در مکانیسم‌های کنترل کننده تکثیر سلولی در بدن دیده شود.

آیا پولیپ می‌تواند عود کند؟

پولیپ‌هایی که برداشته شده‌اند بر نمی‌گردند. این احتمال وجود دارد که پولیپ‌های جدید در آینده رشد کنند.

منبع:درمانکده

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.