طرز تهیه خورشت بادام کرمانشاهی به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه خورشت بادام کرمانشاهی به صورت مرحله به مرحله

خورش خلال یکی از مخصوص ترین خورش های کرمانشاهی است. به شکل سنتی این خورش را با گوشت و خلال زیاد تهیه می کنند. به هیچ وجه نباید از این دستور زعفران و روغن کرمانشاهی و زرشک سیاه را حذف کنید چرا که این ها وجه تمایز اصلی این خورش با سایر خورش های ایرانی است. حتما از انواع مرغوب زرشک و همین طور بادام استفاده کنید. اگر بادام کهنه باشد بوی نامطبوعی به غذای شما می دهد. شاید این خورش کمی گران باشد اما می توانید در مناسبت های ویژه آن را برای عزیزانتان تهیه کرده و از طعم خاص آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش خلال در ادامه با سایت آموزشی ترفندا همراه باشید.

خورشت بادام کرمانشاهی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
خلال بادام به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
زعفران آب کرده ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین یک عدد
لیمو عمانی ۲ عدد
زرشک به میزان لازم
روغن کرمانشاهی به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش خلال

مرحله اول

برای تهیه خورش خلال خوشمزه پیازها را پوست کنده و آن‌ها را نگینی و یا خلالی خرد کنید. قابلمه را بر روی حرارت متوسط قرار داده و بعد از داغ شدن پیازها را به آن اضافه کنید. ابتدا بدون اضافه‌کردن روغن کمی پیازها را تفت دهید.

مرحله دوم

تفت دادن پیاز را تا زمانی که آب آن کشیده شود و به‌اصطلاح سبک شود ادامه می دهیم. سپس به آن روغن و کمی نمک اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا به شکلی یک‌دست طلایی شود. گوشت گوسفندی را به شکل قیمه ای ریز خرد کنید.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت ها را با کمی زعفران دم کرده به پیاز داغ اضافه کنید و خیلی آرام تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود. سپس در همان تابه کمی رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید تا کاملا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

سپس نمک و زردچوبه و یک تکه چوب دارچین را به آن اضافه کرده و اجازه دهید با ۲ لیوان آب جوشی که به آن اضافه می کنید خیلی آهسته و با حرارت کم بپزد. خلال ها را باید از قبل در کمی زعفران رقیق شده بخیسانید.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که زرشک موجود در این دستور بهتر است زرشک سیاه باشد و از چند ساعت قبل زرشک را نیز در کمی آب بخیسانید تا همه گرد و غبار آن خارج شود. لیمو عمانی هم به همین شکل باید از کمی قبل تر در آب بخیسانید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که نکته اصلی این غذا همین طترکیب عطر و طعم های شرقی است پس سعی کنید تا تمامی این مراحل را انجام دهید. در ادامه در اواسط پخت لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کرده و به خورش اضافه کنید.

مرحله هفتم

خلال های خیس خورده نیز به آرامی به خورش اضافه کنیدو اجازه دهید تا کمی نرم شود. زرشک ها را آب بکشید و برای چند لحظه آن ها را در روغن کرامشاهی داغ تفت دهید تا رنگ و عطر آن آزاد شود.

مرحله هشتم

در یک ربع پایانی پخت می توانید زرشک تفت داده شده را به خورش اضافه کنید. کمی هم بزنید و اجازهبدهید تا همه مواد به خوبی با هم جا بیفتد. در انتهای پخت غذا چوب دارچین را خارج کرده و یک قاشق دیگر زعفران به آن اضافه کنید.

مرحله نهم

سپس اجازه دهید خورش چند قل بزند. در ادامه می توانید زیر خورش را خاموش کنید و غذای شما آماده است. نکته ای که باعث می شود خورش خوشمزه تر شود این است که در صورتی که از عطر گلاب در غذا خوشتان می اید می توانید بادام ها را در گلاب بخیسانید.

منبع:رستوران الیپی

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.