درمان خشکی و ترک خوردگی پوست دست ( بخش دوم)

 درمان خشکی و ترک خوردگی پوست دست ( بخش دوم)

مرطوب کننده ها رطوبت را از محیط به سطح پوست می رسانند و میزان آب لایه بیرونی پوست را افزایش می دهند. برچسب مواد را برایرطوبت سازهای رایج مانند گلیسیرین ، اسید هیالورونیک ، سوربیتول ، پروپیلن گلیسرول ، اوره و اسید لاکتیک اسکن کنید.

ادامه مطالب بخش اول

محصولات قوی تر برای پوست آسیب دیده تر

اگر دستان شما از حالت خشک و خشن به ترکهای کوچک یا شقاق تبدیل شده و حساس یا خونریزی دارد ، وقت آن رسیده است که بهمرطوب کننده های درمانی بیشتر بروید.

مرطوب کننده غلیظ و غنی را در فرمولی که حاوی مواد سنگین تری مانند دی متیکون ، کاکائو یا کره شی ، یا موم زنبور عسل باشد ،انتخاب کنید.

قبل از خواب، یک جفت جوراب نخی یا دستکش بپوشید و به خواب خود ادامه دهید.

مرطوب کننده

نحوه شستن دستها

برای محافظت از دستان خود در حالی که با شستشوی مکرر دست ها از سلامت خود محافظت می کنید ، صابون ملایم انتخاب کنید ، ازآب گرم استفاده کنید نه داغ ، دستان خود را خشک کنید و بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر دستان شما به شدت خشک شده است یا دستان خود را ده ها بار یا بیشتر در روز می شوید ، ژل یا دستمال مرطوب کننده دست راجایگزین برخی از جلسات آب و صابون کنید.

این ضدعفونی کننده های مبتنی بر الکل پوست را خشک می کنند ،اما برای افرادی که مرتب شستشو می دهنداعم از پزشک ، مادریا مراقب سگدر واقع روی پوست کمی ملایم تر از آب و صابون می باشد

یک مرطوب کننده را در نظر بگیرید

سطوح بالای رطوبت نه تنها دستهای فوق العاده خشک شما را نجات می دهد ، بلکه به تسکین خارش پوست سراسر بدن (از جمله ترکخوردگی لب) و تسکین گرفتگی بینی کمک می کند.

یک دستکش روی آن بگذارید

اگر قرار است در روزهای سرد بیش از یک حرکت اتومبیل در خارج از منزل باشید ، دستکش بپوشید. اگر دستان شما خیس شد ، آنها راخشک کنید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر قرمزی ، لایه برداری و حساسیت ادامه داشت ، به متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند یک کرم استروئیدی برای کمک بهمبارزه با التهاب تجویز کنند و همچنین بررسی کنند که آیا خشکی دست شما ممکن است به دلیل بیماری پوستی مانند اگزما یاپسوریازیس باشد.

ادامه بخش اول

همراه ترفندا باشید و برای دسترسی به دیگر مطالب مراقبتی به بخش سلامت وبسایت ترفندا مراجعه کنید

منبع: ترفندا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.