خرید لپ تاپ مناسب بورس و ترید

 خرید لپ تاپ مناسب بورس و ترید

با توجه به مشکلات اقتصادی و کم بازدهی کسب و کارها در ایران شاهد رونق و فراگیری بورس و ترید ارزهای دیجیتال در بین اقشار مختلف ایران هستیم. در این مطلب چند لب تاپ مناسب بورس و ترید را معرفی می کنیم

مهترین ویژگی ها که در خرید لپ تاپ بورس و ترید باید مدنظر گرفت

 

1. پردازنده CPU

مهمترین و اصلی ترین ویژگی سخت افزاری یک لپ تاپ مناسب بورس داشتن پردازنده قوی است. CPU یا پردازنده مغز لپ تاپ است و همه محاسبات و پردازش ها در آن صورت می گیرد.

2. حافظه‌ی رم

RAM یکی از مهم‌ترین قطعات سخت‌افزاری انواع لپ تاپ محسوب می‌شود. پردازنده‌ها نیاز به دسترسی سریع به داده و دستورالعمل‌های پردازشی دارند. به‌همین‌دلیل، رم (مخفف Random Access Mempry یا حافظه‌ی دسترسی تصادفی) اهمیت زیادی برای کامپیوتر دارد. با توجه به اینکه در بعضی از لپ تاپ های جدید بازار امکان ارتقای ram وجود ندارد بهتر است در زمان خرید لپ تاپ در حد توان رم بالاتری انتخاب شود. بهتر است برای استفاده لپ تاپ در بورس حداقل ۴ گیگابایت و حداکثر ۸ گیگابایت رم داشته باشید.

3. حافظه هارد دیسک مناسب ترید و بورس

هارد دیسک دو نوع متداول مورد استفاده قرار میگیرد. یکی به صورت SSD (دیسک حالت) و دیگری HDD (دیسک سخت). با توجه به اینکه سرعت بارگذاری ویندوز، برنامه ها و کارایی لپ تاپ از الویت و فاکتورهای مهم ما برای ترید کردن در بورس است پیشنهاد می کنیم از هاردهای SSD استفاده کنید. البته امکان همزمان از هر دو مدل هارد برای صرفه جویی در هزینه در لپ تاپ وجود دارد و می توانید ویندوز و برنامه های خود را بر روی هارد SSDو دیگر فایل ها را بر روی هارد HDD داشته باشید.

4. کارت گرافیک

کارت گرافیک وظیفه نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر در کامپیوتر ها و همچنین لپتاپ، اسمارت فون و سایر گجت‌ها را بر عهده دارد.

کارت های گرافیک بطور قابل توجهی ، میزان و حجم عملیات مربوط به پردازنده اصلی کامپیوتر را کاهش می دهند. و این کمک شایانی به عملکرد کلی سیستم و افزایش سرعت در کامپیوتر های امروزی می شوند.

از آنجایی که در بورس با نمودار ها و تصاویر زیادی سر کار داریم پردازش تصاویر نیز دارای اهمیت بالایی خواهد بود.

در حالی که استفاده از کارت گرافیک آن‌بورد باعث پایین آمدن قیمت دستگاه می‌شود، اما یک کارت گرافیک‌ مجزا با حداقل ظرفیت دو گیگابایت می تواند در نمایش بهتر نمودار ها تاثیرگذار باشد.

5. کارت شبکه لپ تاپ های بورس و ترید

یکی از مهمترین ابزار های ترید برای بورس با لپ تاپ داشتن کارت شبکه قوی است که امکان بروز خرابی و اشکال در آن وجود دارد. علاوه بر دریافت بهتر دیتا از مودم ، بتواند از تمام پهنای باند اینترنت شما استفاده کند تا در صورت داشتن اینترنت پر سرعت بتوانید از سرعت آن در لپ تاپ بهره ببرید.

یک لپ تاپ مناسب بورس باید دارای کارت شبکه قدرتمندی باشد زیرا عدم امکان برقراری ارتباط بین لپ تاپ و مودم و دیگر تجهیزات شبکه می تواند فرصت های عالی ترید را از شما بگیرد. بنابراین برای اتصال به دنیای اینترنت داشتن کارت شبکه لپ تاپ م حیاتی ترین سخت افزار است.

در ادامه چند لپ تاپ مناسب بورس و ترید با ویژگی های ذکرشده در بالا پیشنهاد می کنیم:

 

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook X540UA – DM527

خرید لپ تاپ مناسب بورس و ترید

برخی از لپ ‌تاپ‌ها کاملا برای کاربری عمومی و انجام امور معمول روزمره تولید شده‌اند و در طراحی آن‌ها به تمامی نکات مهم توجه شده است. یکی از این لپ‌تاپ‌ها، مدل «Ideapad 1» لنوو است. این لپ‌تاپ صفحه ‌نمایش 11.6 اینچی دارد و به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 1.79 سانتی‌متری و وزن 1200 گرمی، می‌توان به ‌راحتی و در یک کیف دستی معمولی آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. بدنه‌ی این لپ‌تاپ کاملا از پلاستیک ساخته شده است تا هم باعث کاهش وزن آن شود و هم قیمت تمام‌ شده‌ی آن را پایین آورد. با این‌ حال ظاهر Ideapad 1 همچنان شیک و جذاب است و مقاومت خوبی هم در برابر فشار و خمش دارد و از یک شاسی قوی بهره می‌برد. برای چنین محصولی با توجه به رده‌ی کاربری و ابعاد، انتظار مواجهه با سخت‌افزارهای چندان رده‌ بالایی را نداشتیم. بر همین ‌اساس، پردازنده‌ی مرکزی Celeron N4020 اینتل، پردازشگر گرافیکی آنبرد، 4 گیگابایت رم DDR4 و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD، این سخت‌افزارها را تشکیل می‌دهند. از طرفی باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و در شرایط وب ‌گردی با اتصال WiFi و نور متوسط صفحه ‌نمایش، تا هشت ساعت روشن ‌ماندن لپ‌تاپ را تضمین می‌کند که یک روز کامل کاری را جهت کار در بورس و ترید پوشش خواهد داد .صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ یک نمونه‌ی ساده با پنل TN، وضوح HD و روکش مات است و در ضمن صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ تا 180 درجه باز می شود. از امکانات قابل توجه این لپ‌تاپ کوچک می‌توان به کیبورد جزیره‌ای و تاچ ‌پد یک‌ تکه اشاره کرد که کاملا کاربر را از تهیه‌ی ماوس و کیبورد جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی‌نیاز می‌کند. پورت‌ ها هم تنوع خوبی دارند و روی لبه‌های دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک ۳.۵ میلی‌متری اتصال هدفون و کارت‌خوان هستیم. دو بلندگوی استریو هم در این لپ‌تاپ تعبیه شده که خروجی آن‌ها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد. در مجموع اگر برای انجام امور معمول روزمره‌ی خود به یک دستیار کوچک، همراه نیاز داشته باشید، Ideapad 1 می‌تواند انتخاب ایده آلی محسوب شود.

 

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 15IIL05

لپ تاپ Ideapad 3 جزء سری های میان رده شرکت لنوو قرار دارد و در حال حاضر جدیدترین لپ تاپ 15 اینچ سری Ideapad این شرکت در بازار کشور محسوب می شود که در سال 2020 رونمایی گردید. این لپ تاپ با تلفیقی از دو مدل L3 و S540 طراحی گردیده و با سخت افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، خانگی،گرافیکی نرمال، اداری و مهندسی با پردازش رو به بالا می باشد. ضخامت این دستگاه کمتر از 20mm و وزن دستگاه 1.7Kg می باشد که اعدادی بسیار عالی برای یک لپ تاپ 15 اینچی میان رده محسوب می شوند و این لپ تاپ را به گزینه ای مناسب برای حمل و نقل زیاد بدل کرده است.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad S145 – 15IGM

خرید لپ تاپ مناسب بورس و ترید

بدون شک «لنوو» (Lenovo) ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی داشته و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ IdeaPad S145 – 15IGM هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد و لکه، کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند. این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد، اما در کل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 15.6‌اینچی و کیفیت‌ HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند. تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان‌های چند لمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌های هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری، کاملاً مناسب هستند. با‌وجود قیمت اقتصادی، سخت‌افزار به‌کاررفته در‌ IdeaPad S145 – 15IGM نمونه‌ی خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک می‌توان روی آن‌ حساب باز کرد. پردازنده‌ی مرکزی‌ Celeron N4000 اینتل، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی ازجمله قطعات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ لنوو هستند. با‌وجود این قطعات کم‌مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت، این لپ‌تاپ با هر بار شارژ حدود پنج و نیم ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند. درکل‌ IdeaPad S145 – 15IGM‌ لنوو یک محصول خوش ‌قیمت با کاربری عمومی و کیفیت ساخت متوسط است و می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند لپ‌تاپی برای انجام امور معمول روزمره خود تهیه کنند، گزینه مناسبی باشد.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.