طرز تهیه میوه شکلاتی (توت فرنگی شکلاتی)

 طرز تهیه میوه شکلاتی (توت فرنگی شکلاتی)

یکی از ساده‌ترین و شیک‌ترین روش‌های تزیین میوه‌های مختلف برای مناسبت‌ها و مراسم خاص تزیین میوه به روش زیر است. با ما همراه باشید تا سفره به‌ یاد ماندنی، در قاب شب عید شما نقش بندد. این دستور در حقیقت ترکیب میوه و شیرینی است. یا به‌عبارت صحیح میوه‌های شکلاتی. علاوه بر میوه‌های که در دستور امروز به آن‌ها اشاره شده شما می‌توانید از هر میوه دیگری که دوست دارید، استفاده کنید. در ترفندا همراه ما باشید و از ٣٢مدل شیرینی متفاوت مخصوص عید در دسته شیرینی پزی دیدن کنید.

پیشنهاد ما این است که ترجیحا میوه‌هایی انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری دارند (میوه‌هایی که مدت زمان بیشتری می‌توان آن‌ها را درون یخچال نگهداری کرد) چون می‌توانید میوه‌های شکلاتی را همچون سایر شیرینی‌ها برای مدتی در یخچال نگهداری کنید.

توت فرنگی شکلاتی

طرز تهیه توت‌فرنگی شکلاتی:

امروز در ایده بسیار ساده و خوشمزه، ما میوه دوست داشتنی توت‌فرنگی را انتخاب کرده‌ایم. چون فرم زیبایی داره و رنگ قرمزش جلوه زیبایی داره.

۱- در اولین مرحله توت‌فرنگی‌ها را با آب سرد بشویید و آن‌ها را در آبکش قرار دهید و منتظر بمانید تا آب آن‌ها کاملا خشک شود.

۲- در دومین مرحله به سراغ شکلات‌هایتان بروید و آن‌ها را با توجه به مقدار و سایز توت فرنگی‌ها، به روش بن ماری به شکل مایع تبدیل کنید.

ما در آموزش امروز شکلات تلخ و سفید را انتخاب کرده‌ایم. شما می‌توانید با استفاده رنگ‌های خوراکی مختلف، شکلات سفید را به رنگ‌های دل‌خواهتان تبدیل کنید.

۳- در مرحله سوم کمی منظر بمانید تا شکلات‌ها مقداری خنک شوند.

۴- حالا توت‌فرنگی ها را با برگ سبزشان بگیرید و در درون کاسه شکلات بن‌ماری شده، بغلطانید به‌طوری که تمامی سطح آن‌ها آغشته به شکلات شود.

۵- در این مرحله توت‌فرنگی‌های آغشته به شکلات را به آرامی روی کاغذ روغنی چیده و آن‌ها را به یخچال منتقل کنید و حداقل پانزده تا بیست دقیقه منتظر بمانید تا شکلات‌ها کاملا به شکل جامد تبدل شوند

۶- بعد از سپری شدن این زمان به آرامی با کمک دست، توت‌فرنگی‌های شکلاتی را از روی کاغذ روغنی جدا کنید.

۷- برای تزیین آن‌ها می‌توانید از شکلات با رنگ‌های مختلف و متضاد، استفاده کنید. این میوه‌ها همچون شکلات‌ها می‌توانند در رنگ‌های مختلف کاور شوند.

۸- در این مرحله با کمک قیف‌های یک بار مصرف طرح‌های مختلفی را رو توت‌فرنگی‌ها بکشید. همچنین با انواع مغزها و یا ترافل‌های رنگی، رنگ و لعاب بیشتری به این خوشمزه‌های دلبر بدهید.

بعد از تزیین نهایی توت‌فرنگی‌ها، منتظر بمانید تا شکلات‌های روی آن‌ها به خوبی به شکل جامد تبدیل شوند.

نکته: توت فرنگی تازه، بعد از شسته شدن نهایتا 24 ساعت درون یخچال تازه و شاداب است و کم‌کم شروع به له شدن و خراب شدن می‌کند.

پس ترجحا برای تهیه از این توت‌فرنگی‌های کاور شده با شکلات ، مقداری تهیه کنید که نهایتا ظرف یکی دو روز مصرف خواهید کرد.

پیشنهاد دیگر ما برای تهیه چنین میوه‌های شکلاتی استفاده از اسلاید‌های کیوی، سیب، موز است که طعم‌های بسیار خوشمزه و متفاوتی را مهمان شما دوستان عزیز خواهند کرد.

همچنین استفاده از میوه‌های مختلف و چیدن و میکس آن‌ها کنار هم، ترکیب رنگ بسیار شیک و جذابی خواهد داشت.

می‌توانید با کنار هم چیدن چندین میوه دلخواه هدیه‌ای بسیار خوشمزه و متفاوت را به آنان که دوستشان دارید تقدیم کنید.

که قطعا توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.

توت فرنگی شکلاتی

امیدواریم که از دستور بسیار ساده و خوشمزه امروز ما کمال استفاده رو برده باشید . ایده‌های خیلی زیادی برای تهیه خوراکی‌های مناسب برایتان خواهیم داشت. پس حتما ما را دنبال کنید تا طی روز‌های آینده با آموزش‌های جدید مهمان نگاه‌های زیبایتان باشیم.
روزگار به کام و دلتان شاد

منبع:مجله اکالا

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.