طرز تهیه ترشی گوجه سبز خوشمزه

 طرز تهیه ترشی گوجه سبز خوشمزه

بهار و تابستان فصل گوجه سبز است. حالا که قیمت گوجه سبز متعادل‌تر شده می‌توانید برای درست کردن ترشی گوجه سبز هم دست به کار شوید چون به خاطر فصلی بودن گوجه سبز فقط بهار و تابستان را برای درست کردن این ترشی لذیذ برای تمام طول سال فرصت دارید.همرا ترفندا باشید و برای دسترسی به دستور تهیه انواع ترشی به بخش ترشیجات و شوریجات وبسایت ترفندا مراجعه کنید

طرز تهیه خوشمزه‌ترین ترشی گوجه سبز با انواع سرکه یا آبغوره را در ترفندا بخوانید.

روش اول جهت تهیه ترشی گوجه سبز

مواد لازم :

  • گوجه سبز: ۱ و نیم کیلوگرم
  • سرکه سفید یا آبغوره : به مقدار لازم (تا حدی که تا یک بند انگشت روی گوجه‌ها را بپوشاند)
  • ترخون تازه: ۵ شاخه
  • ادویه ترشی: ۴ قاشق مرباخوری
  • پودر موسیر: ۲ قاشق مرباخوری
  • سیر: ۶ حبه
  • فلفل سبز یا قرمز تند: ۴ عدد
  • غوره: به مقدار دلخواه

ترشی گوجه سبز

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با آبغوره

  1. گوجه سبزها را بشورید و کاملا خشک کنید. آب گوجه سبز برای ترشی باید کاملا خشک شود تا ترشی کپک نزند. ظرف ترشی هم باید کاملا خشک و بدون رطوبت و بدون هر گونه بو باشد.
  2. بهتر است ترشی را لایه لایه درست کنید یعنی مواد را لایه لایه در دبه بریزید تا تمام مواد طعم بگیرند و به طور یکسان به ادویه‌جات آغشته شوند.
  3. مقداری از گوجه سبزها را در دبه ترشی بریزید و کمی غوره، ۱ شاخه ترخون، ۲ حبه سیر، مقداری پودر موسیر ومقداری هم ادویه ترشی و یک عدد فلفل قرمز را هم روی آن بریزید.
  4. به همین ترتیب گوجه سبزها و غوره و ادویه و ترخون و فلفل و سیر را در دبه بچینید تا همه مواد تمام شوند. لایه آخر ترشی باید سیر، ترخون و فلفل و ادویه‌جات باشند.
  5. روی مواد سرکه سفید و به مقدار دلخواه نمک بریزید. سرکه باید کاملا روی گوجه سبزها را بپوشاند و دبه کاملا سرپر شود. به این ترتیب ترشی هوا نمی‌گیرد و کپک نمی‌زند.
  6. روی دبه را با یک نایلون تمیز و خشک و بدون بو بپوشانید و درب دبه را محکم ببندید.
  7. ظرف ترشی باید به مدت ۲ هفته در یک جای خشک و خنک قرار بگیرد. ترشی گوجه سبز را به جای سرکه سفید با سرکه قرمز هم می‌توانید درست کنید. حتی به جای سرکه از آبغوره برای درست کردن ترشی گوجه سبز هم می‌توانید استفاده کنید.

روشی دیگر جهت تهیه ترشی گوجه‌سبز

مواد لازم :

  • گوجه‌سبز 1 کیلو‌گرم
  • سرکه نیم لیتر
  • نمک 1 قاشق چای‌خوری
  • نعنا یا ترخون یک دسته

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با سرکه

  1. ابتدا گوجه‌سبز‌ها را بشویید و دم آن‌ها را بگیرید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.
  2. کف ظرف استریل‌شده را در صورت تمایل با مقداری نعنا یا ترخون بپوشانید و گوجه‌سبز‌ها را روی آن بریزید.
  3. سرکه و نمک را بجوشانید و پس از خنک شدن روی گوجه‌سبز‌ها بریزید تا جایی که کاملا سطح آن‌ها را بپوشاند. سپس مجددا یک لایه ترخون بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.
  4. ظرف حاوی ترشی را در جای خنک قرار دهید. پس از گذشت 2 هفته ترشی آماده است.

 

 

احتیاط‌های لازم در مصرف گوجه‌ سبز

گوجه سبز مقادیر زیادی اگزالات دارد و با تجمع در سیستم کلیوی بدن باعث ایجاد سنگ‌های ادراری می‌شود. از این رو توصیه می‌شود همراه با خوردن گوجه‌سبز، آب بنوشید تا مانع از ناراحتی‌‌‌های کلیوی شود.

منبع:دلگرم

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.