طرز تهیه شیرینی سیب و دارچین به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه شیرینی سیب و دارچین به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی سیب دارچین یک شیرینی عالی با طعم همه پسند برای پذیرایی هست این شیرینی های نوروزی با طعم سنتی سیب وعطر دارچین خیلی خوشمزه و  در رده  شیرینی های خشک خوشمزه هست که درست کردنش خیلی سخت نیست و برای نگهداری میتونید توی ظرف درب بسته در دمای محیط نگهش دارید.

در طرز تهیه شیرینی سیب دارچین از مواد پایه مثل آرد و کره و سیب و دارچین استفاده شده البته در طرز تهیه این شیرینی خوشمزهفقط از یک تخم مرغ استفاده میشه . البته یک نکته بگم که من از سس سیب استفاده میکنم که در حقیقت همان پوره سیب هست که قبلاآموزش این سس سیب را براتون گذاشتم فقط یادتون باشه حتما از سس سیب استفاده کنید چون سیب باید پخته باشه  و از پوره سیبخام استفاده نکنید. با ترفندا همراه باشید و از ٣٢ مدل شیرینی مخصوص عید در دسته شیرینی پزی دیدن کنید

مواد لازم

آرد سفید : 1 و 1/2 پیمانه

بیکینگ پودر : 2 قاشق مرباخوری

دارچین : 1 قاشق مرباخوری

کره : 110 گرم

نمک : 1/4 قاشق مرباخوری

شکر : 1/2 پیمانه

تخم مرغ : 1 عدد بزرگ

سس سیب : 1/3 پیمانه

پودر قند : مقداری برای تزئین

مراحل آماده سازی

مرحله اول

ابتدا مواد لازم را تهیه کنید. سپس دمای فر را در 190 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا فر گرم بشه و بعد سینی فر را با کاغذ روغنیبپوشانید.

مرحله دوم

در یک کاسه کوچک 1 و 1/2 پیمانه آرد سفید، 2 قاشق مرباخوری بیکینگ پودر، 1/4 قاشق مرباخوری نمک و 1 قاشق مرباخوری دارچینرا بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

سپس در یک کاسه دیگر 110 گرم کره و 1/2 پیمانه شکر را با همزن برقی به مدت 3 تا 5 دقیقه هم بزنید تا مواد حالت کرکی و سبکیداشته بگیره.

مرحله چهارم

بعد 1 عدد تخم مرغ را بریزید و به مدت 1 تا 2 دقیقه هم بزنید.

مرحله پنجم

در این مرحله 1/3 پیمانه سس سیب و مخلوط آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند که حدودا 1 دقیقه زمانمیبرد.

مرحله ششم

به اندازه 1.5 قاشق غذاخوری خمیر را بردارید و با فاصله های 5 سانتی متری از هم در سینی فر قرار بدید. سپس سینی را در فربذارید. حدود 12 الی 15 دقیقه طول میکشد تا شیرینی ها پخته شوند و به رنگ طلایی در بیایند.

مرحله هفتم

اجازه بدید تا شیرینی سیب دارچین شما کاملا خنک شوند سپس به کمک یک الک مقداری پودر قند بر روی کوکی ها بپاشید و بعد نوشجان کنید.

منبع:همیارپز

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.