طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوینی به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوینی به صورت مرحله به مرحله

 

شیرینی پادرازی قزوین یکی از شیرینی سنتی این استان است که بسیار خوشمزه بود و مرسوم است در ایام نوروز تهیه می شود. استان قزوین شیرینی های سنتی بسیاری دارد و از همه مهم تر باقلوای آن که بسیار محبوب و مشهور است. شیرینی پادرازی ماندگاری بالایی دارد زیرا تخم مرغ ندارد و به راحتی تهیه می شود. البته این شیرینی در شهرهای دیگر مانند مشهد نیز پخته می شود ولی با کمی تغییرات مثلا به جای آرد گندم از ترکیب سه آرد در این شیرینی استفاده می شود. یکی از نکات مهم شیرینی های سنتی اندازه کردن مواد با ترازو برای رسیدن به نتیجه بهتر است. سعی کنید روغن صاف را خودتان در منزل تهیه کنید تا کیفیت شیرینی شما بیشتر شود. امروز در ترفندا شیرینی پادرازی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.برای دیدن ٣٢ مدل شیرینی عید مختلف به دسته شیرینی پزی مراجعه کنید

مواد لازم برای تهیه شیرینی پادرازی

  • آرد گندم ٢٠٠ گرم
  • آرد برنج ١٠٠ گرم
  • روغن صاف ١۴٠ گرم
  • پودر هل ۱ قاشق مربا خوری سر پر
  • پودر قند ١۵٠ گرم
  • تخم خرفه به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی پادرازی

مرحله اول : آماده سازی مواد شیرینی پادرازی

ابتدا آرد برنج را از پارچه حریر رد کنید و صاف کنید این کار باعث لطافت بیشتر شیرینی خواهد شد.پودر قند و آرد را هر کدام را جداگانه الک کنید تا سبک شود. برای تهیه روغن صاف قنادی لازم نیست این روغن ها را از بیرون تهیه کنید روغن جامد را یکبار ذوب کنید و داخل ظرف شیشه ای ریخته و اجازه دهید تا خنک شود ئ در یخچال بگذارید تا سفت شود و هر موقع نیاز بود خارج کنید و برای تهیه شیرینی استفاده کنید.

مرحله دوم : هم زدن روغن

روغن صاف را که در مرحله قبل تهیه کردید بیرون بیاورید اندازه کنید و داخل کاسه همزن ریخته و با پودر قند خوب بزنید تا سبک و پفکی شود.

مرحله سوم : افزودن آرد و استراحت خمیر

آرد برنج و آرد گندم و به همراه هل به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید سپس با کمک تیغه خمیر زن یا با دست خمیر را با دست ورز بدهید یا می توانید دو بار از چرخ گوشت رد کنید تا خمیر لطیف داشته باشید سپس خمیر را داخل نایلون گذاشته و بمدت ۳ ساعت بگذارید داخل یخچال تا استراحت کند.

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.