نکات مهم برای نگارش دلنوشته و متن ادبی (بخش سوم)

 نکات مهم برای نگارش دلنوشته و متن ادبی (بخش سوم)

 ادامه بخش دوم

در دلنوشته ها آرایه های ادبی از جمله تشبیه و استعاره به نسبت دیگر نوشته هابیشتر دیده میشوند.

نکتهای که یک دلنوشته را با ارزش میکند ناگهانی بودن یک اتفاق شاعرانه در متن ونگاه شاعرانه و خاص نویسنده هست.

دلنوشت هها حتما نباید شامل مطالب سنگین و سخت باشند چرا که همانطور که ازاسمشان مشخص است دل نوشته اند یعنی از دل نویسنده بر قلمش جاری میشوندپس به ساده نویسی از نظر انتخاب کلمات در دلنوشته ها توجه کنید.

از همراهی شما در ترفندا سپاس گذارم ، ادامه مطلب بخش چهارم کلیک کنید

نگارش دلنوشته

نویسنده باید در عین استفاده از کلمات ساده جملات پیچیده ایجاد کند که به اینجملات اغلب ترکیب سازی گفته میشود و اگر این جملات به خوبی یک تصویر را درذهن مخاطب تشکیل دهند به آنها تصویر سازی میگویند.

زینب قشقایی نویسنده‌ی رمانسوگندجان، رمان نویس، ویراستار و منتقدمیگوید:

دلنوشته همانطور که از اسمش نشأت میگیرد نوشتهایی است که از دل برخاستهباشد اما هر چیزی که به قلبمان نفوذ میکند، قابل بیان نیست.

ما میتوانیم با تشبیهات، صور خیال و استعارات متعدد ودلنوشته ی خودمان رابال و پر دهیم.

شاید یک نوشته برای خود نویسنده پر از احساس زیبا باشد و زمانی که دلش تنگبوده یا به قول رایجتری از عالم و آدم بریده باشد، آن را نوشته و به دلش هم نشستهباشد اما شاید برای فرد خواننده یک متن عادی به نظر برسد.

درست است که برای یک دلنوشته نویس رعایت نکات ادبی و نگارشی چندان اهمیتیندارد و کسی اصرار به رعایتشان نمیکند اما با آرایه های ادبی میتوان تا حدی بهآن رضایت مطلوب داشت.

ادامه مطلب در بخش چهارم کلیک کنید

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.