طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی به صورت مرحله به مرحله

 طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه های مختلفی برای شیرینی نارگیلی وجود داره که معمولا با نارگیل خشک آماده میشه اما واقعا نارگیل تازه عطر و طعم باور نکردنی به شیرینی شما میده که حتما باید تجربه کنید. طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی دقیقا همون روشی هست که اگه شیرینی نارگیلی دوست داشته باشید حتما باید تجربه کنی. در این روش هون طور که گفتم از نارگیل تازه استفاده میکنیم، نارگیل را پوست بگیرید و پوست قهوه ای آن را هم بگیرید و با رنده دستی یا رنده برقی تکه های سفید نارگیل را رنده کنید درجه رنده شما نباید در حدی ریز باشه که شبیه پودر بشه و نه حدی درشت که شبیه تکه ای بشه.

سپس در ادامه طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی از کنسرو شیرعسل استفاده میکنیم، پیشنهاد من حتما استفاده از شیرعسل هست چون چربی و طعمی که به شیرینی شما میده کاملا ایده آل و به اندازه هست. شیر عسل رطوبت مناسبی برای شیرینی ها ایجاد میکنه که بعد از پخت یک لایه برشته و ترد بیرونی ایجاد میشه در حالی که داخل شیرینی نارگیلی ها مرطوب و لذت بخش هستند.

استفاده از شکلات در طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی کاملا اختیاری هست و می تونید از شکلات استفاده نکنید و یا نیمی از شیرینی ها رو ساده و نیمی دیگه را شکلاتی تهیه کنید. روکش شکلاتی انتهای شیرینی برای من متفاوت و خوشمزه تر هست می تونید کل شیرینی رو با شکلات بپوشونید و یا رگه هایی از شکلات ذوب شده روی شیرینی بریزید این دیگه بستگی به سلیقه خودتون داره. شکلات را درون ماکروویو و یا روی بخار آب ذوب کنید نیازی نیست با خامه یا کره شکلات را رقیق کنید چون یک پوسته شکلاتی خالص می خواهیم سپس شیرینی های کاملا خنک شده را درون شکلات تا نیمه یا کامل فرو کنید و کمی صبر کنید تا شکلات اضافه چکه کنه سپس درون سینی بچینید و در آخر برای اینکه شکلات زودتر سرد بشه برای 10 دقیقه در یخچال بگذارید سپس سرو کنید. همراه ترفندا باشید و ٣٢ مدل شیرینی مختلف مخصوص عید را در دسته شیرینی پزی در دسترس خود قرار دهید

مواد لازم

  • نارگیل تازه :400 گرم  (رنده شده)
  • شیر عسل : 7 تا 8 پیمانه
  • وانیل : 1 قاشق مرباخوری
  • سفیده تخم مرغ : 2 عدد بزرگ
  • نمک : 1/4 قاشق مرباخوری
  • شکلات : 115 گرم (اختیاری)

مراحل آماده سازی

مرحله اول

ابتدا فر رو روشن کنید و در دمای 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم بشه. 400 گرم نارگیل تازه رنده شده، 7 پیمانه شیر عسل و 1 قاشق مرباخوری وانیل را درون یک کاسه بریزید.

مرحله دوم

هم بزنید تا همه ی مواد خوب با هم مخلوط شود. اگه مواد خیلی خشک بود 1 پیمانه دیگه شیر عسل اضافه کنید.

مرحله سوم

2 عدد سفیده تخم مرغ رو به همراه 1/4 قاشق مرباخوری نمک درون یک کاسه بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا سفت شود.

مرحله چهارم

سفیده تخم مرغ رو کم کم به مخلوط نارگیل و شیر عسل اضافه کنید.

مرحله پنجم

با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا همه ی مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

یک سینی بردارید و با کاغذ روغنی بپوشونید، سپس به وسیله اسکوپ بستنی مقداری از مایه شیرینی نارگیلی رو بردارید و با فاصله های 5 سانتی از هم درون سینی بچینید

مرحله هفتم

حدود 25 دقیقه یا تا موقعی که لبه های زیرین شیرینی کمی قهوه ای و روی آن کمی طلایی شود در فر بذارید.

مرحله هشتم

بعد از اینکه از فر بیرون آوردید صبر کنید تا خنک بشه، سپس بر روی قفسه های فلزی بذارید تا کاملا خنک شوند.

شیرینی نارگیلی شکلاتی

اگر دوست داشتید می تونید 115 گرم شکلات رو درون ماکروویو بذارید تا ذوب بشه. فقط هر 30 ثانیه یکبار هم بزنید و اگر لازم بود دوباره 30 ثانیه دیگر در ماکروویو بذارید. همچنین میتونید با بخار آب در حال جوش شکلات را ذوب کنید. بعد از اینکه شکلات ذوب شد ته شیرینی های نارگیلی را درون شکلات فرو کنید و بعد درون سینی بذارید.

حدود 10 دقیقه شیرینی های نارگیلی شکلاتی را درون یخچال بذارید تا شکلات سفت بشه و کمی خودش را بگیرد، سپس نوش جان بفرمایید.

منبع:مامی فود

نرگس

نرجس دغلاوی هستم یه دختر بهاری متولد ٧٨ به شدت عاشق هنر و یادگیری موضوعات جدید هستم،مدرک کارشناسی تکنولوژی طراحی لباس و دوخت دارم و در زمینه های هنری یه ذهن خلاق دارم تمام سعیم این هست که بتونم اطلاعات جالب و مورد نیاز کاربران رو جمع آوری و ارائه بدم

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.